Descobreix la gastronomia dominicana

Gastronomia dominicana 0 347x260 A càrrec de JORDI TOMÀS, Secretari del Club de la Bona Taula i gastrònom.

La República Dominicana ocupa els dos terços orientals d'una de les Antilles majors en el mar del Carib. Sembla ser que fou on arribà Colom en el seu primer viatge. La cuina dominicana és ‒per definició‒ criolla. O sigui, que té fonaments europeus (bàsicament espanyols) i desenvolupament americà, amb lleugeres influències africanes.

Gastronomia dominicana 1 550x550

En aquesta sessió parlarem dels hàbits gastronòmics dels dominicans (similars als nostres), així com de la vasta varietat d'aliments de què disposen (llegums, hortalisses, verdures, carns blanques i vermelles, peix, marisc, lactis... i ‒que no falti!‒ l'arròs). No ens oblidarem del cacau ni del cafè.

Capítol apart li dedicarem a les begudes (la qüestió de l'aigua de boca és prou curiosa), incloses les alcohòliques (el rom i el seu derivat, la mamajuana). El ventall és ampli:  sucs de fruita, cervesa, malta, refrescs... Explicarem què passa amb el vi.

Finalment descriurem tot un seguit de plats característics del corpus culinari dominicà, amb detall dels seus ingredients.

Amb motiu de la commemoració del Cinquantenari de la fundació del Club (7/03/1969), en totes les xerrades gastronòmiques emmarcades en les nostres XXI JORNADES SOBRE TEMES DE GASTRONOMIA I HOSTALERIA hi haurà algun obsequi o degustació. En aquesta ocasió s'oferirà un tastet de Brugal Extra Viejo amb algun acompanyament.

I ja sabeu que tornarem a sortejar entre els presents un àpat per a dues persones en el contrastat Restaurant La Gavina, ubicat des de fa vint-i-cinc anys al Palau de Mar.

Si voleu saber què és un Dia Campo o com gaudir d'un “pasadía” a Boca Chica, us esperem una vegada més a la Sala d'Actes del Centre Cívic Casa Golferichs. Fins i tot podreu escoltar algun merengue!

Lloc:     Sala d'Actes del Centre Cívic CASA GOLFERICHS
            Gran Via de les Corts Catalanes, 491 (xamfrà c/ Viladomat)

Data:    dimarts, 30 d'Abril de 2019

Hora:    18:30 hores

ENTRADA LLIURE. Aforament limitat. Cal recollir l'entrada 15 minuts abans de l'inici de la conferència. Recollida per ordre d'arribada.