Antiga Casa Rafael

Antiga Casa Rafael 0 347x397 Cicle de dinars:  restaurants barcelonins.

Quan fa tres cursos iniciàvem el nostre recorregut pels Restaurants barcelonins, ja dèiem que podrien ser “restaurants històrics o emblemàtics... un cicle que neix sense restriccions... amb el denominador comú que és el nostre senyal d'identitat:  que sigui una bona taula”. El cert, però, és que només cal fer un cop d'ull a l'índex per adonar-se'n que hem tingut prou tirada cap els establiments amb història. I l'escollit aquest trimestre també pertany a la mateixa categoria:  és l'Antiga Casa Rafael*.

Antiga Casa Rafael 1 550x367

L'Antiga Casa Rafael fou fundada l'any 1873 al rovell de l'ou de la Vila de Sarrià (que no va ser integrada a Barcelona fins el 1921). El mític RAFAEL JORNET fou l'iniciador d'aquesta aventura que encara avui continua la seva nissaga.

Estem parlant, en conseqüència, d'un restaurant familiar on trobarem un ambient rústic i acollidor i que ofereix plats de la cuina catalana tradicional i de mercat. Les seves especialitats en carns (tindrem l'oportunitat de comprovar-ho) i les postres casolanes són prou valorades pels seus clients/amics... entre els quals esperem comptar-nos a partir d'aquesta experiència.

Hem acordat el següent menú:

- començarem amb plats per compartir:

· ous estavellats “Rafael”

· calamarsons a l'andalusa

· pebrots del Padrón gallecs

· assortiment d'ibèrics:  pernil, llom, morcón, xoriço, llonganissa

- de plat principal podrem escollir entre:

· fusta d'entrecot o

· fusta de costelles de corder

... ambdues amb guarnició de pebrot, carxofes, patates naturals i allioli

- postres de la casa

- vi (blanc i negre) D.O.Ca. Rioja, aigües

- cafè o infusions

Deixats enrere els àpats festius nadalencs amb la família, us proposem reprendre la festa amb els amics del Club. Serà el 16 de Gener, dimecres, a les 14 hores. El preu acordat és de 25 euros per a soci, 27 euros per a cònjuge i 30 euros per a no soci.

L'inscripció es tancarà el divendres anterior (dia 11) i es formalitzarà mitjançant l'ingrés a qualsevol oficina de CaixaBank, a favor del Club de la Bona Taula, compte número ES95 2100 3203 2722 0049 6182. Feu constar el vostre nom.

* C/ Major de Sarrià, 77.
   Telèfon (per qualsevol incidència):  93 203 10 20.
   FGC:  Sarrià (L6 ‒ S1 ‒ S2 ‒ S5 ‒ S55).
   Bus núms. 68 ‒ 75 ‒ H4 ‒ V7.
   Aparcament:  Porta de Sarrià (c/ Salvador Mundí, 17).