Missa de Difunts 2018

Missa 2018 347x249 Missa en record de tots els socis i simpatitzants.

La Missa de Difunts d'enguany serà la Missa del cinquantenari, en tant que correspon al curs 2018-2019, que enquadrarà totes les nostres celebracions (amb el seu zenit el mateix 7 de Març de 2019) amb motiu de l'efemèride. I repetirem (com l'any passat) en el marc incomparable de la Basílica de la Mare de Déu de la Mercè que, volem destacar-ho, ens aporta un esdeveniment notable:  la tornada a casa ‒183 anys després‒ de l'Orde Mercedària.

Mercedaris escut 550x950

En dos articles d'aquesta mateixa pàgina web en fèiem referència:

- Parròquia de Sant Pere Nolasc:  “... l'Orde Mercedària, que es
  trobava sense església des que l'any 1835 (quan la
  desamortització) fou foragitada de la Basílica de la Mercè, la
  seva seu fundacional (des de mitjans del segle XIII)...”.

- Basílica de la Mare de Déu de la Mercè (crònica de la nostra visita
  del 21/10/2017):  “... la Basílica depèn actualment del Bisbat de
  Barcelona... Mentrestant els sacerdots adscrits a la recuperada
  Orde Mercedària segueixen treballant el seu apostolat a Barcelona
  des de la Parròquia de Sant Pere Nolasc...”.

Aquest 2018 s'acompleixen 800 anys de la fundació de l'Orde Reial i Militar de Nostra Senyora de la Mercè de la Redempció dels Captius, ras i curt:  l'Orde de la Mercè. Fou el 10 d'Agost de l'any de nostro Senyor 1218 quan l'Orde fou solemnement constituïda a la Catedral de Barcelona ‒d'aquí que el seu escut llueixi la creu patent catedralícia‒ en cerimònia presidida pel bisbe Berenguer de Palou. La nova Orde contava amb el patrocini del rei Jaume I ‒per això incorpora la corona i els pals distintius del reialme‒, essent el mercader Pere Nolasc el seu fundador.

El proppassat 23 d'Abril es dugué a terme una trobada de seglars on es solemnitzà aquest retorn. Més de 300 persones s'aplegaren a la Basílica on, a banda de l'Eucaristia (presidida pel provincial de la Mercè d'Aragó) i altres actes litúrgics, els assistents varen gaudir d'una brillant explicació històrica de la pròpia Basílica i d'un repàs als 800 anys de l'Orde.

Mercedaris Basílica 550x351

Nosaltres, modestament, ens volem afegir a aquests moments de joia institucional.

A més, val a dir que ‒en el moment de redactar aquesta convocatòria‒ en aquesta ocasió no hem de lamentar haver de sumar cap amic al record i homenatge que, de tot cor, fem a tots aquells que ens han precedit en l'esdevenir d'aquests cinquanta anys del Club. Que així sia per molt de temps.

I una última qüestió. Quan visitàrem la Basílica ja ens mostraren l'orgue en restauració i dèiem:  “... amb l'intenció d'estrenar-lo l'any vinent, amb motiu del Vuitè Centenari de la fundació de l'Orde Mercedària”. Efectivament, hem constatat la seva esplèndida sonoritat a partir del mes de Setembre (a propòsit de les Festes de la Mercè)... i hem aconseguit el compromís que també el podrem escoltar durant la nostra Missa. Us deixem l'enllaç a la notícia emesa per BTV.

Missa de Difunts a la Basílica de la Mercè en l'any del nostre cinquantenari, amb la commemoració dels 800 anys de l'Orde Mercedària i del seu retorn a casa i amb l'afegitó de poder escoltar l'orgue restaurat... demostrem qui som i fem-ho evident reunint-nos una bona colla el dimarts, 30 d'Octubre, a les 7 del vespre. Fem-nos arribar l'escalfor íntima que ens dóna la pertinença al Club.

*  Pl. de la Mercè, 1.
    Metro:  Drassanes (L3)  o  Jaume I o Barceloneta (L4).
    Bus núms.  45 ‒ 59 ‒ 120 ‒ D20 ‒ H14 ‒ V13 ‒ V15 ‒ V17.
    Aparcaments:  Rodri (c/ Ample, 29), Catalina Graells Balaguer (c/ Ample, 1)
                          i Moll de la Fusta (Pg. Colom, 1).