Què es fa i com

 

Els fins del CLUB DE LA BONA TAULA són l'estudi i promoció de la cultura gastronòmica i la difusió dels hàbits alimentaris saludables, sigui entre els seus associats com pel públic en general.

Per tal d'aconseguir-ho, es desenvolupen tot un seguit d'activitats que giren al voltant d'uns eixos bàsics:

5 03 2013 16 550x412Món Sant Benet 24 550x412Gourmet 2012 62 550x412Argentina 08 550x412Xocolata 12 550x412S.S. 2015 035 550x412Ruta del Xató 09 550x733


La realització d'unes Xerrades Gastronòmiques dins de les nostres JORNADES SOBRE TEMES DE GASTRONOMIA I HOSTALERIA, a la Sala d'Actes del Centre Cívic Golferichs el Xalet, que va passar de ser la residència modernista (1900-01) d'una família benestant barcelonina a un actiu i atractiu centre cívic. Disposeu de més informació aquest enllaç.

A Golferichs hi tenim un suport important,  ja que allà és on hem pogut desenvolupar les tècniques de la cuina, presentar productes, convidar territoris, descobrir cuines d'altres països, etc. amb conferències de set a quarts de nou del vespre, amb periodicitat mensual, en tres Cicles o Trimestres, és a dir, un total de nou actes anuals. En són testimonis els “Programes” o díptics que es confeccionen trimestral o anualment des dels inicis (l'any 1998). Podeu consultar les ressenyes (des de l'any 2008) en l'apartat corresponent d'aquesta mateixa web.

Les xerrades són a càrrec d'especialistes en alimentació i productes dietètics, professionals del sector (cuiners, pastissers, xocolaters), gastrònoms, enòlegs, erudits, etcètera.

Quan el conferenciant és autor d'algun llibre, es venen amb descompte i l'autor els signa i dedica a l'interessat.

Les sessions són gratuïtes.

 

Les Sortides Tècniques-Culturals també formen part de les nostres JORNADES SOBRE TEMES DE GASTRONOMIA I HOSTALERIA.
 
Són a indrets del nostre país, on ens desplacem en autocar per visitar viles, monuments, museus, paratges naturals... i sempre algun centre de producció alimentària, com ara cellers i caves, fàbriques de galetes, envasadores d'aigua o granges d'ànecs.
 
Al trimestre d'hivern es converteix en una sortida cultural per la ciutat de Barcelona.
 
A més, un dissabte cada trimestre, també visitem la nostra ciutat (rutes, cases singulars...).
 
Naturalment, a l'hora de dinar sempre trobem el lloc adient per satisfer el paladar dels assistents.
 
Als darrers anys hem incorporat ‒amb força acceptació‒ unes sortides de tres dies de durada, cosa que ens ha permès allunyar-nos una mica més (Teruel, Pirineu d'Osca, València) o aprofundir en el territori (L'Empordà, Girona).

 

 



Des de l'any 1970 es procedeix a l'elecció del Gourmet Barceloní de l'Any, amb nomenament d'una persona significativa en el món de la gastronomia, la cultura o la societat (vegeu relació en l'article corresponent).

Al voltant d'aquest acte ens solem aplegar un bon nombre d'amics, amb un menú exquisit i escollit per socis experimentats, a un restaurant significatiu (els darrers anys ha estat l'Avenida Palace...).

Parlaments, placa i medalla i un fi de festa amb una esplèndida tómbola inclosa, que omple de regals els assistents.

 

 

 

 

 

 

Hem dut a terme cicles de dinars Cuines del Món i Zones d'Espanya, amb els quals viatgem per les cuines d'arreu, que podem trobar prou ben representades en restaurants de la nostra ciutat.

Actualment hem iniciat un altre dedicat als Restaurants Barcelonins.

 

 

 

 

 

 

 

 

Els Tallers Gastronòmics són una manera distesa de conèixer les característiques dels productes.

Malgrat no poder programar-ne amb periodicitat regular per falta de local, s'han convertit en una distracció instructiva i nutritiva sempre que els hem pogut tirar endavant.

 

 

 

 

 

 

 

Pels volts de Santa Àgata (5 de Febrer) es fa el Sopar de les Senyores, amb obsequi per totes elles, com a homenatge a les nostres sòcies i simpatitzants.
 
 
Un altre acte institucional ple de sentiment és la Missa de Difunts que anualment celebrem per tal de recordar aquells que ens han precedit i alhora mostrar la nostra solidaritat envers el seus familiars.

 

 

 

 


El Club ha assistit i col·laborat en actes puntuals i emblemàtics com la xatonada o la calçotada, a l'ensems dels Gremis de Restauració i els Patronats de Turisme d'Ajuntaments com ara el de Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, El Vendrell... o en l'envelat de Festa Major de l'Associació de Veïns i Comerciants de Sant Antoni.

 
També hem participat en els actes de la Festa Major de l'Esquerra de l'Eixample. Entre d'altres activitats, vàrem organitzar una orxatada popular (del 2012 al 2015) que va obtenir prou ressò.
 
 
 
 
 
El CLUB DE LA BONA TAULA és una entitat transversal arrelada al país. Som un Club obert a tothom, on tothom és benvingut i on és fàcil fer noves coneixences.


Procurem estar actius i distreure'ns a l'ensems que aprenem. La gastronomia és el tema en torn del qual programem les nostres activitats, però hi afegim molt més:  cultura, companyonia, esbarjo...


No cal fer-se soci per assistir-hi. Només el posterior coneixement de qui som i del què fem aconsellarà ‒o no‒ donar el pas i donar-se d'alta com a soci per tal de gaudir dels beneficis inherents.

Quan vulgueu, us esperem!

Facebook