Gourmet Barceloní del 2009: acte d'investidura

Gourmet 2009 18 347x260

BENJAMÍ JANÉ VENTURA, Gourmet Barceloní de l'Any 2009.

En l'any del 40è Aniversari del Club, el sopar celebrat per investir el Gourmet Barceloní de l'any 2009 va tenir una brillantor especial.

La data assenyalada va ser el dimarts, 7 de Juliol, i el lloc va tornar a ser l'Hotel Avenida Palace, un marc sumptuós i amb històries personals encreuades com ara mateix s'explicarà.

Seguint l'ordre cronològic, ja durant l'aperitiu es posaren de manifest l'harmonia i la alegria per les amistats retrobades entre els nombrosos socis i simpatitzants que aquest any ens aplegàrem. Capítol apart mereix la nodrida presència d'amics i familiars del Gourmet, que el volgueren acompanyar en aquesta ocasió tan especial.

Del sopar només dir que va ser del gust de tothom (cosa ben difícil) i que, a l'igual que durant l'aperitiu, fou servit exclusivament amb vins i caves Jané Ventura. Un dels fills, en Gerard, enòleg, ens va fer cinc cèntims de tots ells, a fi de que el gaudi fos més complet.

S'iniciaren els actes protocol·laris amb una breu introducció per part del Secretari dels motius per a celebrar de manera tan destacada aquest aniversari i citant a tall d'homenatge els noms dels quatre socis fundadors que encara són amb nosaltres:

- Miquel Subirana i Aris, Primer President, que havia estat maître justament d'aquest Hotel. El seu estat de salut no li permeté d'assistir-hi i li serà lliurada una placa en visita domiciliària d'una comissió que es formarà amb aquesta finalitat.*

Gourmet 2009 16 1100x825

- Joan Pallarés i Avelino, que ens honorà amb la seva companyia i ens adreçà unes paraules quan va recollir la seva placa. Coses de la vida, també ell hi havia treballat en aquests salons.

- Salvador Tibau i Rovira, que té un estat de salut tan òptim que es va excusar de venir per trobar-se fora de Barcelona. La seva placa se la tenim guardada per quan torni, en començar la propera temporada.

- Joan Fajas i Robert, la senyora del qual es va posar malalta el dia abans i per això tampoc pogueren venir. De la mateixa manera que en el primer cas, una escollida comissió li farà entrega de la placa a casa seva.

Tots ells foren fortament aplaudits, tal i com es mereixen.

A continuació, i un cop llegida l'acta de la Reunió Extraordinària de la Junta Directiva del proppassat 2 de Juny, es procedí a l'investidura d'en Benjamí Jané Ventura com a Gourmet Barceloní d'aquest any. El nostre President, en Joan Rovira, en feu una glosa dels mèrits (veure la transcripció més avall) d'aquest magnífic representant de la nostra tradició de famílies dedicades a la producció de vins i caves, en aquest cas des de la població de El Vendrell (voldria destacar que la nissaga continua amb els seus fills Gerard i Albert).

Tot seguit se li fera entrega de la placa acreditativa i li penjàrem la medalla personalitzada.

Gourmet 2009 23 1100x825

El senyor Jané Ventura, visiblement emocionat, pronuncià unes paraules d'agraïment que foren rebudes amb sincers aplaudiments.

Per acabar, la tómbola d'obsequis d'aquest any, com no podia ser d'altra manera, va ser prou generosa i tothom va tenir el seu premi. L'estona fou molt distesa.

I ara sí que podem dir que ja som un Club amb Història:  coneixem els nostres orígens, respectem els nostres predecessors i els honorem, tenim un bon grup de socis i simpatitzants i ens projectem amb noves idees pels temps a venir.

GLOSSA DE MÈRITS  (transcripció)

Com a President del Club de la Bona Taula em toca definir el perquè aquest any el Gourmet Barceloní és en BENJAMÍ JANÉ VENTURA, persona molt vinculada al món dels vins i caves.

Si bé el Club celebrem aquest any el 40è. Aniversari (1969-2009) de la seva fundació, ja des de principi del segle XX, allà pel 1914, el seu avi començava a treballar la vinya i així, a través de quatre generacions, el nostre homenatjat d'avui ha viscut entre vinyes i cellers.

L'empresa JANÉ VENTURA exporta a més de 20 països d'Europa, Amèrica i Àsia i ho fa amb gairebé el 60% de la seva producció, deslliurant-se així de la forta competència en el mercat nacional. Amb la denominació d'origen Penedès, ha internacionalitzat la seva clientela.

Avui hem tingut l'ocasió de gaudir dels bons vins i caves d'aquest productor, que ja tots coneixíem a través de la seva integració al Club des de fa molts anys, coronada amb una visita a les seves vinyes, instal·lacions i cellers amb motiu de la Festa de la Verema que celebràrem el passat 7 d'Octubre de 2008 en una sortida tècnica-cultural que fou molt encomiada per tots els socis i simpatitzants assistents.

És en BENJAMÍ JANÉ VENTURA tot un símbol en el món del vi i del cava. Si de jove fou un esportista destacat a El Vendrell en futbol i en hoquei patins, després, amb el suport de la seva esposa Maria Úbeda i dels seus quatre fills, ha anat configurant un entorn familiar encantador que bé coneixem al Club per la presència en les nostres conferències divulgatives dels seus fills Gerard i Albert (aquest últim com a propietari del Celler Acústic en la nova D.O.Montsant).

Si en tant que Gourmets hem tingut personalitats del món artístic i empresarial, com es pot veure en el programa que tots tenim a taula, avui ens honora una figura del món del vi i del cava, que elabora uns productes que són reconeguts com a únics en una bona taula.

Reb, BENJAMÍ, aquests guardons com a prova de la nostra estima i admiració.

Lliurament de la placa corresponent al Sr. MIQUEL SUBIRANA

Subirana 2009 2 550x370Subirana 2009 5 550x370

Emotiu acte dut a terme el 8 d'Octubre de 2009 en el domicili del propi homenatjat.

Li fa l'entrega en JOAN ROVIRA, President del Club. Hi assisteixen en JOAN PALLARÉS i en SALVADOR TIBAU, Socis Fundadors i companys de la primera Junta Directiva.