Control responsable del pes

14 01 2014 23 347x195

A càrrec de JOSEP ARCAS SARASOLA, Director General de Bicentury.              



Molts encara recordàvem de grat l'amic ARCAS, de quan feia gairebé quatre ens va regalar aquella brillant presentació sobre Les marques blanques: la seva repercussió a la compra diària. Ni llavors ‒quan era el Director General de Sud d'Europa de la multinacional Cadbury‒ ni ara aprofita per a “vendre'ns” res. Tan aquella xerrada com aquesta han versat sobre qüestions d'abast general i d'interès per a tots nosaltres, en tant que consumidors.

14 01 2014 11 550x309

 

Després d'una breu auto-presentació curricular que va incloure aspectes de la seva vida personal, va voler deixar clar d'entrada que aquesta dissertació no ens serviria per reduir pes.


Es tracta de presentar un treball de camp encarregat per la seva empresa per tal de conèixer quina és la nostra actitud real davant d'aquesta qüestió.

Es va entrevistar en profunditat a 1.800 persones durant l'any 2013.


Comentarem els seus resultats.

Es va analitzar primer l'entorn socio-cultural:  els factors d'influència (l'individu en crisi que es vol retrobar, la salut i l'imatge en tant que mandats socials), l'evolució dels rols de gènere, l'evolució vital segons la franja d'edat i fins i tot l'àmbit geogràfic.

Quan parlem de cuidar-nos de seguida ens venen al cap paraules com harmonia, salut, equilibri, bellesa, benestar, tranquil·litat, esport, alimentació... Tot plegat genera autoestima i lliga amb l'instint natural de supervivència. És clar que això significa haver d'esforçar-se, i és aquí que apareix el concepte de control responsable del pes, una lluita entre el plaer i la prohibició (els menjars entre hores hi tenen molt a veure). La manera d'afrontar la matèria va des de l'indulgència fins a l'hipocondria.

També és important saber que una cosa és el que la gent pensa i una altra ‒sovint ben diferent‒, el que fa.

14 01 2014 12 1100x619 És curiós observar com l'estudi ens classifica en set tipologies de consumidors:

- els madurs actius, l'objectiu dels quals és mantenir el seu ritme de vida amb salut i energia.
  Compren productes ecològics locals, fan esport i mengen sa.

- joves “panxacontenta”, que busquen l'autoestima per passar-s'ho bé.
  Fan esport, no dieta, amb hàbits alimentaris no rigorosos.

- els que tenen “la síndrome dels Beckham”, necessiten triomfar.
  D'entre 35 a 45 anys, es cuiden i cuiden la seva estètica, paguen per productes artificials que els ajudin i practiquen esport.

- les “pi-hippies”, dones benestants de més de 45 anys que es troben bé amb sí mateixes.
  Busquen ingredients naturals i productes gama gourmet.

- els “mirall-dependents”, que es senten atractius, són de totes les edats.
  Volen perdre pes i fan dieta, sempre controlen què mengen.

- els “píndola-superficials”, menors de 35 anys molt amoïnats per l'aspecte social, per ser acceptats.
  No fan esport i tampoc gaudeixen menjant.

- les madures compulsives, que no es cuiden i sovint van al metge sense necessitat.
  No fan exercici i piquen molt entre hores.

14 01 2014 26 550x30914 01 2014 18 550x412

 

Ara que potser no us sentiu plenament identificats amb cap dels grups; però pensem-hi, cal conèixer-nos (com ja deien els clàssics).

Serà el primer pas per reeixir en l'objectiu de viure millor, que és el que tots volem.

 


La protocol·lària entrega del diploma commemoratiu va anar acompanyada d'aplaudiments sincers i merescuts.

Gràcies JOSEP!

 

 

 

En acabat i per gentilesa del ponent, tots els assistents varen rebre un petit lot de productes de la marca Bicentury.

 

 

 

També volem afegir que disposem de la presentació completa en diapositives, per si de cas algú hi estigués més interessat.

Només cal que contacteu amb nosaltres per qualsevol mitjà que us resulti convenient.

SUBSCRIURE'S A LES NOVETATS

Facebook