L'economia a la cuina

25 03 2008 0 347x260  A càrrec de JOAN FRANCESC CÀNOVAS.                                                                               



El professor JOAN FRANCESC CÀNOVAS és Director adjunt del Master en Direcció de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.

 

Organitzada per l’empresa TINKLE (col·laboradors, entre d’altres, de LA SIRENA) i davant d’un públic interessat que gairebé omplia la Sala d’Actes de Golferichs, el professor CÀNOVAS ja va començar avisant-nos que ell no ens anava a donar cap conferència, sinó que es tractaria d’una xerrada interactiva.

Tot i això, d’inici ens va donar unes breus però entenedores explicacions sobre la teoria de la percepció i la societat de consum en què vivim, incidint en les decisions compulsives que prenem a l’hora de comprar.

A partir d’aquí ens va fer participar als assistents, fent que expliquéssim les nostres experiències i preferències sobre productes de consum habitual.

D’aquesta fase en vàrem sortir amb el decàleg de les motivacions a l’hora de comprar:
- el preu
- l’ús (en microones, precuinat)
- l’aspecte i l’empaquetat
- la novetat
- la varietat que ens ofereixi un fabricant
- la dieta (productes light, etc.)
- la composició (enriquit amb calci, per exemple)
- la salut (productes “naturals”)
- la moda, la publicitat
- la tradició familiar o personal

Centrant-nos en els productes congelats, es va fer esment que poden arribar a ser fins a un 40% més barats, aduïnt que mantenen les qualitats nutritives gràcies a la ultracongelació.

 

Fruit dels seus coneixements i dels estudis realitzats a nivell internacional, ens va oferir deu consells perquè els tinguem ben presents abans d’anar a comprar productes d’alimentació:
- planifiquem què volem comprar
- portem feta una llista
- busquem els productes de temporada
- aprofitem-nos dels productes congelats
- comparem preus
- ¡compte amb les ofertes!
- anem amb la panxa plena
- considerem si ho necessitem abans de ficar-ho al cabàs
- pensem en la nostra salut (i en la del planeta)
- mirem la caducitat dels productes

Tot això amanit amb exemples prou coneguts de tots i evidenciant situacions fins i tot divertides.

25 03 2008 1 1100x823

Acabàrem amb unes quantes preguntes més per part de la concurrència i marxàrem amb la sensació d’haver après coses potser sí ja sabudes, però que a partir d’ara, un cop les hem reflexionades, ens seran de molta utilitat a l’hora de la nostra lluita quotidiana contra el temut “I.P.C.”... que és del que es tractava de bon començament.

SUBSCRIURE'S A LES NOVETATS

Facebook