Taller gastronòmic: l'oli
|
Bàsic a la dieta mediterrània. |
Per Santa Caterina l'oli és a l'oliva (refrany que significa que per aquestes dates és bon temps per a la collita d'olives). I Santa Caterina és el 25 de Novembre. I és tot just l'endemà que vàrem programar oportunament aquest interessant taller.
L'impartí la nostra amiga i consòcia ANNA Ma. GARCIA WEBERMANN, especialista com n'hi ha pocs i que ja ens va il·luminar sobre aquest producte ‒bàsic a la dieta mediterrània‒fa un parell d'anys (vegeu L'oli nou).
Val a dir que no ens podem queixar de la resposta numérica obtinguda per part dels habituals, doncs una vintena de persones és una xifra adequada pels objectius d'aquest format de taller.
Ara bé, convindria tenir clar que un taller no és un berenar.
Un taller és una activitat alternativa, un espai on els participants poden relacionar-se en un ambient distés i de companyonia, a la vegada que aprenen les característiques i els usos gastronòmics d'un determinat producte alimentari de la mà d'un expert.
L'assortiment d'olis que ens va presentar l'ANNA Ma. fou excels, amb variació de procedències i de nivells d'intensitat (un d'ells acabat de sortir del molí, per cert). I sempre d'oliva, verge i extra.
Per tal d'apreciar-ne les diferències els tastàrem de maneres diferents: sucant-hi pa en un plat, amb ruca o amb tomàquets dits “de pera”. Realment fou molt alliçonador.
En acabat ‒i per sorteig‒ quatre afortunades s'endugueren a casa les ampolles encetades.
Només ens queda, abans de finalitzar, agrair la col·laboració ‒una vegada més‒ dels amics de La Valenciana per la cessió del local i per l'intendència necessària.