Sopar del Cinquantenari

Logotip 50è. 347x347 Sopar del 50è. Aniversari del Club.

NOTA:  Acte ja realitzat, pendent de crònica.

Hotel Avenida Palace 550x378
El Club fou fundat el 7 de Març de 1969 per maîtres i professionals de la restauració (vegeu Breu història del Club).

Cinquanta anys després ens reivindiquem orgullosos hereus d'aquest llegat i ho celebrarem amb el Sopar del Cinquantenari, acte que s'esdevindrà el proper 7 de Març, dijous, a les 21 hores en els salons de l'Hotel Avenida Palace*.

En realitat les trobades dels membres fundadors del Club s'havien iniciat mesos abans, essent el 7 de Març la data oficial de constitució.

Nosaltres ‒fa no fa‒ hem seguim la mateixa petjada, ja que vàrem començar a commemorar el cinquantenari des de l'inici del curs 2018-19, salpebrant les activitats habituals (xerrades gastronòmiques, sortides tècniques-culturals...) amb elements potenciadors amb motiu de la fita que estem a punt d'aconseguir.

Però no hi ha dubte que el zenit arribarà el dia precís de l'aniversari. D'inici (vegeu l'article corresponent) els aniversaris del Club es realçaven amb l'Acte d'Investidura del Gourmet Barceloní de l'Any; amb el temps es van anar desplaçant en el calendari fins arribar a significar el colofó de la temporada. Enguany ‒i per tal de donar-li la brillantor que la efemèride es mereix‒ hem separat ambdues celebracions, deixant l'Acte d'Investidura del Gourmet Barceloní del 2019 pel mes de Juny, com acostumem a fer de fa anys.

Aquest serà el menú que ens regalarem, amb indicació dels corresponents maridatges:

Gourmet 2013 26 550x412

- aperitiu:

· pa de coca “d'oli” a la brasa amb tomàquet i pernil de gla

· foie sencer, a la sal amb festucs i finger de pa de panses

· tàrtar de salmó sobre blini de formatge parmesà amb crema
    fresca

· llagostí amb panko i crema de romesco

· croqueta de calamarsó en la seva tinta

tot plegat maridat amb el cava Gramona Rosé

- cuadratone farcit de verdures amb lleugera salsa de ceps
  maridat amb el vi Gramona Savinat

- orada fresca a la graella amb tomàquets i salsa de safrà
  maridada amb el cava Gramona Imperial

- pastís de formatge amb confitura de nabius
  maridat amb el vi Gramona Frisant de Gel

- pastís del Club elaborat en exclusiva per a nosaltres per la Pastisseria Escribà
  maridat amb el Gramona Vi de Glass

- aigües minerals, cafès i infusions

Val a dir que l'autor dels maridatges és el propi JAUME GRAMONA, consoci nostre des de l'any 2001 i Gourmet Barceloní de l'Any 2010 (aquí ho podeu recordar). Tanmateix el “pastís del Club” és aquell que va crear en CHRISTIAN ESCRIBÀ quan va ser nomenat Gourmet Barceloní de l'Any 2013 (en la crònica el teniu explicat). Agraïm a tots dos la seva col·laboració.

Ja us adonareu que hem estat curosos amb els detalls (l'espai, el menú, els vins i caves, el pastís...). També us podem garantir que hi haurà sorpreses... i emocions. Serà una vetllada inoblidable.

El preu únic és de 65 euros per persona. La inscripció és oberta des d'ara mateix i es tancarà el divendres anterior, 1 de Març. Podeu formalitzar-la mitjançant l'ingrés a qualsevol oficina de CaixaBank, a favor del Club de la Bona Taula, compte número ES95 2100 3203 2722 0049 6182. Feu constar el vostre nom.

* Gran Via de les Corts Catalanes, 605-607 (entre Pg. de Gràcia i Rambla Catalunya).
   Telèfon (per qualsevol incidència):  93 301 96 00.
   Metro:  Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4) i Catalunya (L1 i L3).
   Bus núms. 7 ‒ 52 ‒ 54 ‒ 67 ‒ H12 ‒ V15 (i tots els que passen per Pl. Catalunya).
   Aparcaments:  Gran Via, 620 (Coliseum) i Rambla Catalunya, 5 (Saba).