Missa de Difunts 2013

Missa 2013 347x260  MISSA en record de tots els socis i simpatitzants.

Per cinquè any consecutiu hem commemorat la tradicional Missa de Difunts a la Parròquia de Corpus Christi. Ja ho dèiem a l'article fet a propòsit de la re-instauració l'any 2009, es tracta d'un acte institucional lligat a les arrels del Club, a la seva fundació.

I fou justament el nostre President Fundador, en MIQUEL SUBIRANA i ARÍS (que ens va deixar el passat 2 de Desembre), un dels difunts a qui es va dedicar en especial la Missa d'enguany. L'altra fou na ISABEL MONTANER i MONTANER (traspassada el 6 de Maig d'enguany), l'esposa d'un altre del Socis Fundadors (i comptador de la primera Junta Directiva), en JOAN FAJAS.

Volem ressaltar l'assistència dels fills del senyor SUBIRANA, en MIQUEL i na Ma. JOSÉ, molt participatius en tot moment. I el que va esdevenir segurament el fet més remarcable fou la compareixença del propi senyor FAJAS ‒als seus 99 anys!‒, acompanyat de familiars. Emotiu al màxim va ser el retrobament del senyor FAJAS amb l'amic SALVADOR TIBAU (primer Secretari que tingué el Club).

També fou prou nombrosa la presència de socis, com s'esdevé habitualment any rere any.

A tota la concurrència ens adreçà Mossèn Jesús Sanz unes sentides paraules, entre les que volem recordar homenatge i solidaritat. Ens va comentar com se li acosten persones que li manifesten la seva desolació en no saber qui les recordarà quan ja no hi siguin entre els vius de la Terra. La nostra actitud com a Club és una garantia en aquest sentit per a tots els nostres consocis i amics. Ens va encoratjar a mantenir-la. Per la nostra part, li agraïm una vegada més el seu enteniment i li manifestem la nostra ferma intenció de persistir.

◊            ◊            ◊

Aprofitem aquest article per fer-vos cinc cèntims de l'espai que ens acull aquests darrers anys.

Parròquia Corpus Christi 1 600x406

L'actual edifici de l'Església Parroquial de Corpus Christi fou beneït el 27 de Juny de 1965, tot i que des de l'any 1933 ja funcionava la parròquia en un modestíssim magatzem preexistent.*

Parròquia Corpus Christi 2 600x433

Conté dues obres destacables pel seu mèrit artístic.

La primera d'elles capta totes les mirades només entrar-hi.

És el Sant Sopar situat rere l'altar major.

Obra de l'escultor Tomàs Bel i Sabatés (Barcelona, 1924), és un gran relleu de pedra (20 tones de pes) que pertany a la seva segona època creativa, quan va simplificar l'academicisme inicial i va treballar amb plans i formes geomètriques, amb línies rectes molt marcades i netes, cosa que va donar com a resultat unes figures esveltes de gran austeritat i serenitat.

La totalitat de l'obra produïda en aquesta etapa és de caràcter religiós.

Llucià Navarro i Rodón (Barcelona, 1924 – Premià de Mar, 2007) fou pintor i dibuixant. Gran amic d'en Tomàs Bel, ell va ser l'autor del Viacrucis esgrafiat que circumda la nau. Primer director de l'actual etapa de l'Escola d'Arts Aplicades i Oficis Artístics “La Llotja” fins la seva jubilació l'any 1989, val a dir –a tall de curiositat– que va ser un dels fundadors de la revista Cavall Fort l'any 1961.

Moltes vegades viatgem a llocs llunyans i ens admirem del que visitem, mentre ni ens fixem en allò que tenim tan a prop. Convé valorar-lo també.

*Font: Arquebisbat de Barcelona.
  Imatges procedents del bloc de la pròpia parròquia.