Gaudeix la gastronomia portuguesa

Lisboa 0 347x154

De les paraules al tast.

Lisboa, boa gente, aquesta és la divisa de la bella capital portuguesa. I és certa!, ho hem constatat. I per aquells que tinguin al cap dos personatges del món del futbol d'un tarannà prou allunyat de l'enunciat, sapigueu que l'un és de Setubal i l'altre de Funchal (a Madeira).

A l'igual que vàrem fer amb la crònica del nostre dinar inaugural del cicle Cuines del Món, també deixarem publicat ara l'article anunciador de l'activitat, ja que s'informa d'alguns aspectes que poden resultar ser del vostre interès.

El que no s'hi diu és l'abundant menú degustació que tinguérem el plaer de gaudir. És aquest:

Entrants
.-

· bunyols de bacallà

· croquetes

· crestes de garrí

· amanida de mongeta negra amb tonyina

· amanida de pop

· amanida de cigrons amb bacallà

· arrebossat de bacallà

· xoriço rostit

· botifarra rostida

Plats principals
.-

· bacallà amb nata

· bacallà amb pastanaga i formatge gratinat

· arrós amb ànec al forn

· carn de porc fregida marinada en vi blanc

Postres
: variat repertori, on no hi faltaven els pastéis de Belém.

Beguda
: vinho verde blanc o negre, aigües i refrescs.

Per acabar amb un xopet de porto. Tot plegat excel·lent, deliciós.

De l'ambient, poca cosa a dir que no s'hagi escrit ja en ocasions semblants anteriors (companyonia, converses disteses, etc.). Si de cas, destacar que varen venir tres persones especialment interessades arran de la xerrada de la setmana anterior: benvingudes!, esperem tornar a veure-us en properes activitats del Club.

Gastronomia portuguesa 05 360x270Gastronomia portuguesa 04 360x270Gastronomia portuguesa 06 360x270

Tanquem amb una mostra fotogràfica del moment. Aquest curs ha començat vigorós. Continuem endavant, doncs!

◊            ◊            ◊

Repetim un esquema que ens va anar prou bé al Gener de l'any passat, quan lligàrem la teoria de la xerrada Descobreix els sabors d'Hongria amb la pràctica de la degustació a Gaudeix els sabors d'Hongria.

Aquesta vegada ho fem amb els amics del Restaurant LISBOA, arran de la xerrada que na LUISA MARIA CASTANHEIRA ens haurà ofert una setmana abans a la Sala d'Actes de Golferichs.

Impossible abastar la gastronomia portuguesa d'una sola vegada. Però tindrem una variada i selecta degustació que ens farà xalar, segur.

L'experiència obtinguda (dinar del Cicle Cuines del Món i posteriors àpats, inclosa alguna nit de fados) ens ofereix total garantia pel que fa a la qualitat de les menges i al tracte que rebrem. Sempre hem estat molt ben acollits i us hem de dir que el matrimoni propietari espera amb il·lusió aquesta nova visita del Club.

Lisboa 1 1100x618

Si voleu contrastar opinions, doneu un cop d'ull aquí a l'article de La Vanguardia.

Així que, tan si esteu interessats en obrir-vos a nous paladars, com si voleu gaudir d'una agradable vetllada entre amics; tant si heu assistit a la xerrada prèvia, com si us voleu deixar sorprendre... aquesta és una activitat que no us heu de deixar perdre.

Ens trobarem al mateix restaurant a les 19 hores del dimarts, 8 d'Octubre

Adreça: c/ Comte Borrell, 145 (entre Gran Via i Diputació) (a tocar de Golferichs).*

El preu és de 25 euros per persona.
L'import s’haurà d’ingressar com a més tard el divendres, 4 d'Octubre, a qualsevol oficina de “la Caixa”, a favor del Club de la Bona Taula, número 2100-3203-27-2200496182. Feu constar el vostre nom.

* Metro: Urgell (L1).
   Bus: 9 - 20 - 37 - 50 - H12.
   Aparcament: c/ Diputació, 109 i c/ Viladomat, 140.