Gourmet Barceloní del 2013: acte d'investidura

Gourmet 2013 26 347x260

CHRISTIAN ESCRIBÀ, Gourmet Barceloní de l'Any 2013.

El XLIVè Aniversari del CLUB s'ha celebrat -com tenim per costum- amb l'Acte d'Investidura del Gourmet Barceloní de l'Any, guardó que enguany ha merescut en CHRISTIAN ESCRIBÀ.

Gourmet 2013 11 550x412Gourmet 2013 24 550x412

Així fou que al vespre del 6 de Juny una bona colla de socis i simpatitzants del Club (cal ressaltar que el nombre va augmentant any rere any) ens aplegàrem al Gran Salón de l'Hotel Avenida Palace.

Els moments de l'aperitiu varen servir de punt de trobada, de salutacions, d'alguna que altre nova coneixença.

Val a dir que des d'aquest primer moment el matrimoni format pel CHRISTIAN ESCRIBÀ i la PATRICIA SCHMIDT (també pastissera, i molt bona, que consti) ja mostraren la seva bonhomia departint amb tothom.

El següent punt del programa era el sopar.

L'escena era del tot satisfactòria, amb la bella sala ben disposada i les taules ben parades.

A la taula i al llit, al primer crit!

Aquest fou el menú que fruirem els assistents:

- Gaspatxo de maduixots sobre fons de marisc

- Filets de llenguado en salsa de vi blanc

- Dauets de pastís de formatge amb nabius

- Pastís personalitzat del Club

- Cafè Brasil. Infusions. Petit fours

El pastís personalitzat del Club fou una sorpresa. No se'l mencionava en els programes de mà. Fou un regal del propi senyor ESCRIBÀ.

Gourmet 2013 25 1100x825

Es tracta d'un pastís individual fet a partir de pa de pessic i xocolata, amb poca farina; porta també un cruixent d'avellana, gelea de gerds i nata amb vainilla; en acabat tenim una capa de xocolata també amb poca farina i un bany de xocolata negra. El logotip (la insígnia que se'n deia abans) és de xocolata blanca.

Gourmet 2013 27 550x412Gourmet 2013 38 550x412

El mateix senyor ESCRIBÀ va anar passant per les taules explicant-lo.

Detall sobre detall.

Moltes gràcies!

Hem pres bona nota. S'acosta el 50è. Aniversari. Voldrem commemorar-lo com es mereix. Procurarem que aquest excel·lent pastís tingui el seu protagonisme.

El brindis va sorgir espontàniament tan aviat com tinguérem el cava a les copes.

La satisfacció per la manera que s'anava desenvolupant la vetllada era òbvia.

I encara faltava alguna sorpresa més.

Sí, perquè segons l'enunciat del programa, tocaven els actes protocol·laris.

Abans, però, en CHISTIAN ESCRIBÀ, perfectament recolzat pel seu home de confiança, en XAVIER MARCO (ben conegut nostre per haver estat present a totes les xerrades viscudes a Golferichs), ens va comentar la projecció d'un audiovisual que arrenca des dels inicis de l'establiment de la Gran Via (1906, com a forn de pa) fins a les darreres presentacions a festivals gastronòmics internacionals.

Gourmet 2013 40 550x412Gourmet 2013 41 550x412

Consti que ho teníem avisat:  "... amb la personalitat del nostra guardonat d'enguany, no descartem que hi hagi alguna sorpresa".

Ara sí, ara tocaven els actes protocol·laris.

Van començar amb la lectura per part del Secretari de l'acta de la Junta Extraordinària celebrada el passat 11 d'Abril, amb l'únic punt de l'Elecció del Gourmet.

Va continuar el nostre President, en RAIMON PÉREZ ARDEVINES, fent un documentat repàs de la trajectòria vital i professional (en aquest cas es fa difícil destriar) del llorejat de la nit.

Gourmet 2013 57 1100x825

L'imposició de la medalla d'honor del Club va precedir l'entrega de la placa commemorativa, enmig dels aplaudiments de la concurrència. Unes paraules de gratitud d'en CHRISTIAN ESCRIBÀ varen suposar el tancament d'aquesta fase de l'acte.

Gourmet 2013 82 550x412

Quedava la simpàtica tómbola d'obsequis aportats pels nostres col·laboradors.

Els hi agraïm la seva fidelitat, ja que no ens ha fallat cap de l'any precedent i encara hem pogut incorporar-ne un de nou (i amb millors perspectives pels anys vinents, gràcies a nous contactes fets aquesta temporada).

Deixem constància (alfabètica) de qui són:

- BICENTURY:  lots del seu ampli ventall de productes dietètics.

- CASA DARÍO:  dos menús de temporada en aquesta reputada
  marisqueria.

- CERVESES MORITZ:  packs dels seus tres tipus de cervesa actuals.

- COLL VERD:  productes derivats de l'ànec, qualitat gourmet.

- COSSETÀNIA EDICIONS:  lot de llibres de cuina de reconeguts autors.

- GRAMONA:  Vi de glass (gewürztraminer).

- HOTEL ALGA (Novara Hotels), de Calella de Palafrugell:  cap de setmana en mitja pensió per a dues persones.

- INSÍGNIES I MEDALLES PUJOL:  manufactures de la seva refinada producció.

- JANÉ VENTURA:  lots de vi de la seva gamma Selecció de Vinyes.

- PAPRIKA GOURMET:  un lot de productes gastronòmics hongaresos, a partir del seu preuat pebre.

- PARAMI (ORXATERIA LA VALENCIANA):  assortiment de bombons de xocolata.

- PETRÀS:  (sí, és el dels bolets -entre d'altres coses-...) cervesa torrada Petràs, guardonada internacionalment.

- PINORD:  el seu afamat Moscatell Àmfora.

- RUSTIC RESTAURANT:  menú per a dues persones en el restaurant de l'emergent xef Virgilio Contero.

Fou la gentil PATRICIA SCHMIDT qui s'encarregà d'anar traient tots els números, un per un, amb una gran simpatia. Enguany s'havien reservat els números només per a les dones, tot i que els homes -finalment- tampoc marxaren amb les mans buides.

Una vegada més, l'Acte d'Investidura del Gourmet Barceloní de l'Any ha estat una festa... la festa d'Aniversari del CLUB!