Gourmet Barcelonina del 2012: acte d'investidura

Gourmet 2012 60 347x260

REMEI RIBAS AGUILERA, l'"ÀVIA REMEI", Gourmet Barcelonina de l'Any 2012.
Com ja és sabut, la persona escollida com a Gourmet Barcelonina de l'Any 2012 ha estat la nostra benvolguda amiga -i sòcia col·laboradora- REMEI RIBAS AGUILERA, coneguda per tothom com a l“ÀVIA REMEI”, en reconeixement per la seva dedicació a la difusió de la cuina popular i tradicional catalana.

Tal i com us avançàvem, l'acte d'investidura es durà a terme en el decurs d'un sopar a celebrar el proper dia 14 de Juny, dijous, als salons de l'Hotel Avenida Palace (Gran Via de les Corts Catalanes, 605 -entre Pg. de Gràcia i Rambla de Catalunya), a les 9 h. del vespre.

La commemoració del XLIIIè Aniversari del CLUB ha tingut enguany una repercussió inèdita (vegeu l'article corresponent), no en va la Gourmet Barcelonina de l'Any 2012 ha estat una persona molt apreciada i popular, Na REMEI RIBAS AGUILERA, coneguda arreu com l'ÀVIA REMEI.

Gourmet 2012 02 550x412

L'acte d'investidura dut a terme el proppassat dia 14 de Juny, amb un sopar organitzat a l'efecte als salons de l'Hotel Avenida Palace (com és costum ja des de fa anys), va tenir una nombrosa assistència de socis i simpatitzants.

Els assistents ens vàrem quedar sorpresos quan, mentre preníem l'aperitiu i ens anàvem saludant, va arribar un equip del programa Divendres de TV3, encapçalat per la gentil ANA BOADAS.

Es tractava de fer un reportatge que seria emès l'endemà mateix.

Eren els moments de les presentacions:  tothom coneix l'ÀVIA REMEI, però en aquesta ocasió també vàrem tenir l'oportunitat de compartir aquest moment amb el seu afable espòs, en NARCÍS MARTÍ, així com amb la seva filla CRISTINA, que fa poc ha començat la seva pròpia trajectòria com a escriptora amb La farmaciola natural (el 6 de Novembre la tindrem a Golferichs).

I ja amb els ànims ben disposats passàrem a taula. La sala feia goig de veure.

Deixem constància del menú adelitat:

- Amanida de favetes a la catalana al perfum de menta.

- Rap al forn amb patata panadera.

- Carpaccio de pinya caramel·litzada amb gelat de coco i xarop de caramel.

- Pastís.

- Celler:  vins, cava, sucs variats, refrescos, cervesa i aigües minerals.

- Cafè Brasil. Infusions. Petit fours.

Gourmet 2012 26 550x412Gourmet 2012 43 550x412

En acabat el sopar tocaven els actes protocol·laris.

El Secretari va procedir a la lectura de l'acta de la Junta Extraordinària celebrada el passat 17 d'Abril, amb l'únic punt de l'Elecció del Gourmet.

Fora de guió va afegir que considerava que, de tota la ja llarga llistat de personalitats nomenades des de 1970, dubtava que n'hi hagués cap de més estimada que l'ÀVIA REMEI. Sembla que en això tots els presents hi estigueren d'acord.

Gourmet 2012 56 550x412

Tot seguit el nostre President, en RAIMON PÉREZ ARDEVINES, va fer una resumida exegesi vital de la guardonada, fent un repàs dels dels seus inicis a la bacallaneria juntament amb el seu espòs fins arribar a l'època actual, farcida de tota mena de guardons, passant -és clar- per la seva iniciació en el món mediàtic local de la mà del seu veí ESPARTAC PERAN.

Primer va ser l'imposició de la medalla d'honor del Club, a continuació l'entrega de la placa commemorativa, tot accentuat pels càlids aplaudiments i sota el focus atent de la càmera de televisió.

Llavors l'ÀVIA REMEI va improvisar unes sentides paraules d'agraïment.

Ella, acostumada a ser el centre d'atenció d'actes multitudinaris, i que surt setmanalment en un programa televisiu de gran audiència (cosa a la que ella mateixa hi contribueix, segur) es veia emocionada pels moments que estàvem vivint aquella nit.

Gourmet 2012 61 1100x825

La tradicional tómbola va tancar aquesta inoblidable vetllada. Es diu que és més difícil mantenir-se que arribar-hi; la tómbola d'enguany ha mantingut l'alt nivell assolit l'any anterior, amb noves incorporacions que han suplert amb escreix alguna baixa haguda, havent tornat a aconseguir que tots els assistents marxessin cap a casa amb algun regal.

És de justícia agrair la seva col·laboració a totes aquestes empreses, que detallem per ordre alfabètic:

- CASA DARÍO:  dos menús degustació en aquesta reputada marisqueria.

- CERVESES MORITZ:  packs de cervesa (dels seus actuals tres tipus).

- COLLVERD:  productes derivats de l'ànec, qualitat gourmet.

- COSSETÀNIA EDICIONS:  llibres de cuina variats de reconeguts autors.

- GRAMONA:  el seu prestigiós Mustillant Blanc (nova presentació).

- HOTEL ALGA (Novara Hotels), de Calella de Palafrugell:  cap de setmana en mitja pensió per a dues persones.

- INSÍGNIES I MEDALLES PUJOL:  manufactures de la seva refinada producció.

- JANÉ VENTURA:  estoigs de Cava Brut Nature Reserva de la Música.

- PAPRIKA GOURMET:  un lot de productes gastronòmics hongaresos.

- PARAMI (ORXATERIA LA VALENCIANA):  torrons.

- PETRÀS:  (sí, és el dels bolets, però...) cervesa torrada Petràs, guardonada internacionalment.

- PINORD:  el seu afamat Moscatell Àmfora.

- RUSTIC RESTAURANT:  menú per a dos persones en el restaurant de l'emergent xef Virgilio Contero.

També cal afegir que fou la pròpia ÀVIA REMEI qui s'encarregà d'anar traient tots els números, un per un, amb la seva simpatia natural. Foren uns moments molt entretinguts... i pels afortunats amb els premis grossos encara més, és clar.

Un final de festa excel·lent. Però això no és cap “punt i final” a res. Només és l'inici de la pausa estival. En el futur continuarem les esplèndides relacions entre el CLUB i la família MARTÍ-RIBAS, entre el CLUB i tots els seus AMICS. Quedeu tots emplaçats.