7 Portes

7 portes 0 347x260

Cicle de dinars:  restaurants barcelonins.

Tot  i que ja hem demostrat el nostre eclecticisme a l'hora d'anar fent via amb el nostre cicle de dinars a Restaurants barcelonins, el cert és que hem escollit un alt percentatge d'emblemàtics (vegeu més detalls a la pàgina web de la Ruta dels emblemàtics), com ara el primer (Can Culleretes) o el tercer (Els 4 Gats). I per finalitzar el recorregut de la segona temporada, pensem que estàvem fent tard amb un restaurant que també destaca a Barcelona per la seva antiguitat (1836), per ser tanmateix emblemàtic (vegeu-lo aquí) i ‒sobretot‒ per la seva demostrada qualitat, mantinguda al llarg de generacions:  el 7 Portes.

7 portes 1 550x367

7 portes 2 550x366

Sobre el seu origen i història ja us en fem cinc cèntims en l'article anunciador de la xerrada gastronòmica 7 Portes, exponent de la cuina catalana que el mateix vespre del dinar ens impartirà a Golferichs en JOSEP LLADONOSA I GIRÓ i a la qual esteu tots convidats. Tanmateix us deixem l'enllaç a un vídeo (de set ‒7!‒ minuts) on l'actual propietari, en FRANCESC SOLÉ PARELLADA ens desvetlla algunes particularitats, com ara la procedència de la popular “paella Parellada” (exigència d'en Juli Parellada, un bon client, sense cap vincle familiar, tot i la coincidència del cognom) o el perquè del nom de l'establiment (que no tenia set portes, sinó vuit).

I si els compteu, veureu que aquest article integra set enllaços a altres pàgines o articles. Serà que nosaltres també som maçons?

Pel que fa a la cuina, la del 7 Portes és un referent de la restauració barcelonina. Durant els seus més de 180 anys de recorregut ve donant suport a una cuina tradicional, adulta, natural, generosa i posada al dia. És una cuina basada en els productes del país, sense renunciar a les aportacions de la cuina internacional.

La seva carta recull un ampli receptari, que ha evolucionat al llarg del temps. Han estat capaços d'adaptar-se i de matisar la seva oferta d'acord amb els gustos de les successives generacions de clients. Al 7 Portes tan podem trobar plats moderns com retrobar delícies que ja no fan gairebé enlloc, de grans plats festius i cassoles per compartir a plats actuals i lleugers, passant per creacions pròpies que han esdevingut clàssics. El 7 Portes és un restaurant més viu que mai.

Volem fer esment de dos aspectes més, prou destacats:  les seves postres ‒elaborades artesanalment a l'obrador del restaurant‒ i la seva acurada selecció de vins.

Acabats ja tots els preàmbuls, passem a detallar-vos allò que fruirem a taula:

- un pica-pica d'inici:

· anxoves 00 del Cantàbric

· coca de pa amb tomàquet

· escalivada

· croquetes 7 Portes

· calamars a la romana amb allioli i romesco

· bunyols de bacallà i d'espinacs

- de plat principal podrem escollir entre

· rap a l'all cremat  o

· filet de vedella filetejat amb salsa de tòfona

- les postres:

· crema catalana  o

· gelat de iogurt  o

· pastís de formatge  o

· bescuit amb xocolata calenta

- el celler de vins 7 Portes

- aigües, cafès i infusions

I per si tot plegat no fos prou, comptarem amb el luxe de tenir com a amfitrió i compartir taula i conversa amb el propi JOSEP LLADONOSA I GIRÓ. Serà molt més que un dinar, serà una fita en l'esdevenir del Club.

Us fem avinent que ens trobarem allà el dimarts, 15 de Maig, a les 14 hores. El preu és de 55 euros per a soci, 57 euros per a cònjuge i 60 euros per a no soci. Ja podeu apuntar des d'ara mateix.

L'inscripció es tancarà el divendres anterior (dia 11) i es formalitzarà mitjançant l'ingrés a qualsevol oficina de “la Caixa”, a favor del Club de la Bona Taula, compte número ES95 2100 3203 2722 0049 6182. Feu constar el vostre nom.

* Pg. Isabel II, 14.
   Telèfon (per qualsevol incidència):   93 319 30 33.
   Metro:  Barceloneta (L4).
   Bus núms.  39 ‒ 45 ‒ 59 ‒ 120 ‒ H14 ‒ V13 ‒ V15 ‒ V17.
   Aparcaments:  Pl. Pau Vila, 1 (Joan de Borbó) o Pg. Colom, 1 (Moll de la Fusta).