El Principal

Principal 347x259

Cicle de dinars:  restaurants barcelonins.

En les cases de pisos de l'Eixample barceloní aixecades entre mitjans del segle XIX i inicis del XX sempre destaca l'anomenat pis principal, amb sostres més alts que la resta, balconada que ressalta a la façana i riquesa de manifestacions d'art sumptuari (vitralls, marqueteria, ceràmica, etc.). Sovint hi vivia el burgés promotor ‒i propietari‒ de l'edifici, per això també podia tenir un accés directe i independent de la resta de veïns.

I així és com ara hi trobem el restaurant El Principal de l'Eixample*, ubicat en una zona privilegiada de la ciutat, amb una decoració moderna i alhora respectuosa amb l'herència rebuda i amb diferents espais per a esdeveniments i celebracions de tota mena (nosaltres estarem en un menjador reservat exclusiu). Reuneix prou característiques singulars per ser incorporat al nostre cicle de dinars a restaurants barcelonins.

A El Principal ens ofereixen una cuina catalana, d'arrel amb tocs contemporanis i estacional. Treballen amb producte de proximitat, amb els fruits de la terra i el mar de les nostres comarques. El producte és el protagonista d'una cuina pensada, on cada cosa té el seu gust, aroma i textura. Una cuina per menjar bé, bo i sa. La cuina que ens agrada i ens convé.

Principal 1 360x240Principal 2 360x240Principal 3 360x240

Tenim a mans les seves propostes de tardor, és aquesta l'escollida:

- espinacs frescs, espàrrecs, tomàquet sec, cruixent de pernil i parmesà

- tagliata de vedella, cremós de patata i salsa mostassa

- pastís de formatge amb confitura de gerds

- cafè i mignardises

- celler:  Ermita d'Espiells (D.O. Penedès) i Sileo (D.O. Montsant)

Només de pensar-hi ens fa venir salivera!

Si voleu reviure amb nosaltres l'encant de l'esperit senyorial de començaments del segle XX, només cal que us inscriviu. Ens trobarem allà el dimarts, 28 de Novembre, a les 14 hores. El preu és de 55 euros per a soci, 58 euros per a cònjuge i 60 euros per a no soci.

L'inscripció es tancarà el divendres anterior (dia 24) i es formalitzarà mitjançant l'ingrés a qualsevol oficina de “la Caixa”, a favor del Club de la Bona Taula, compte número ES95 2100 3203 2722 0049 6182. Feu constar el vostre nom.

* C/ Provença, 286-288  (entre Pg. de Gràcia i Rambla Catalunya).
   Telèfon (per qualsevol incidència):   93 272 08 45.
   Metro:  Diagonal (L3 i L5) o Provença (L6 i L7).
   Bus núms.  7 ‒ 22 ‒ 24 ‒ 67 ‒ 68 ‒ H10 ‒ V15.
   Aparcaments:  Pg. de Gràcia, 84 (Saba) o c/ Provença, 229 (Enlaces) i c/ Provença, 219 (Condal).