Cap d'Any arreu del Món

Cap dAny arreu del Món 347x230  A càrrec de FÀTIMA AHMED i de FATEMA CHOUDRY, membres
de l'Associació intercultural Diàlegs de dona.

Amb la xerrada que tancarà el primer trimestre del curs ‒i per tant l'any‒ hem volgut donar un cop d'ull cosmopolita a un fet que es repeteix cíclicament amb periodicitat anual. Prenent com a excusa la celebració de Cap d'Any, coneixerem com des de molts contextos culturals es celebra el pas de les estacions i concretament el canvi d'any.

No a totes les parts del Món el canvi d'any es produeix a les mateixes dates:  a la Xina arriba el Febrer o el Març, depèn; a l'Índia és entre Octubre i Novembre; a Corea es fixen en la primera lluna de l'any; tanmateix fan a Egipte; els jueus també tenen una data variable, entre Setembre i Octubre... Mentre que a Europa o als Estats Units coincideix amb el solstici d'hivern, als països sud-americans viuen el solstici d'estiu.

Però si hi ha alguna cosa en comú a totes les latituds són les ganes de festa. I, sigui on sigui, les festes sempre ‒sempre‒ tenen en la taula un element central, un punt de reunió de famílies i amics. La gastronomia, tothora present en totes les celebracions, ocupa un lloc preeminent també en els rituals de Cap d'Any arreu del Món.

En les imatges següents, exemples de:  Alemanya i Àustria, Argentina, Benin, Escòcia, Grècia, Holanda, Itàlia, Mèxic, Perú o Xina.

Tindrem amb nosaltres dues components de l'Associació intercultural Diàlegs de dona, un espai d'acollida i socialització per a dones immigrades, que va néixer amb la voluntat de contribuir a la cohesió social del barri ‒la seva seu és al Raval‒ i de la ciutat. Us facilitem la seva pàgina web.

Les nostres noves amigues són na FÀTIMA AHMED, catalana nascuda al Marroc (dinamitzadora de l'entitat) i la seva col·laboradora na FATEMA CHOUDRY, originària de Bangla Desh.

Dos punts del planeta ben distants, dues cultures diferents de la nostra, que ens permetran donar una altra mirada a la celebració del Cap d'Any, que ens connectaran amb altres maneres d'entendre i organitzar el temps. Serà un vespre ben aprofitat, segur!

Lloc:     Sala d'Actes de GOLFERICHS Centre Cívic
            Gran Via de les Corts Catalanes, 491  (xamfrà c/ Viladomat)

Data:    dimarts, 19 de Desembre de 2017

Hora:    18:30 hores

ENTRADA LLIURE. Aforament limitat. Cal recollir l'entrada 15 minuts abans de l'inici de la conferència. Recollida per ordre d'arribada.