Nova seu social

Centre Comarcal Lleidatà 347x246

Centre Comarcal Lleidatà (a Barcelona).

Segurament molts de vosaltres sereu coneixedors dels successius avatars pels quals ha passat el Club pel que fa a la qüestió de la seu social, des dels inicis (l'any 1969) amb l'àtic llogat al carrer de Viladomat núm. 140, fins aquest darrer curs amb reunions en un espai amablement cedit per un establiment comercial (Rebost i Celler, actualment El Rebost de Sant Antoni, al carrer del Comte d'Urgell núm. 19), tot passant –entre finals de 1995 i fins el 2003– per La Clara d'Ou (restaurant ubicat a la Gran Via de les Corts Catalanes núm. 442 i aleshores propietat d'un dels membres de la Junta Directiva del Club) o pel Centre Cívic Golferichs el Xalet, sense comptar la breu experiència del local municipal del carrer de Calàbria núm. 262. Bé, doncs ara hem fet un nou pas, un pas endavant, un pas que creiem que pot ser durador i beneficiós per a tots.

El fet és que hem arribat a un acord satisfactori amb el CENTRE COMARCAL LLEIDATÀ (el Centre), pel qual el Club hi estableix la seva seu social en les seves dependències.

Centre Comarcal Lleidatà edifici 550x412

El Centre és propietari de dues plantes d'un cèntric edifici situat a la Gran Via de les Corts Catalanes (núm. 592),

a la confluència amb la Ronda de l'Universitat (al núm. 1, allà teniu un accés directe en ascensor fins a la seva planta superior, on trobareu el bar-restaurant)

i amb façana a la mateixa Plaça de l'Universitat.

El CENTRE COMARCAL LLEIDATÀ fou fundat l'any 1927. Fou declarat Entitat d'utilitat pública l'any 1970; és posseïdor de la Creu de Sant Jordi (any 1993) i de la Medalla d'Or de l'Ajuntament de Barcelona al Mèrit Cultural (any 2002). Aquí us facilitem l'enllaç a la seva acurada pàgina web per tal que el pugueu conèixer millor. Si queda clara la categoria institucional del Centre, volem afegir ‒és de justícia‒ que la categoria humana de les persones que en són responsables també mereix ser destacada. Tot plegat ens fa ser molt optimistes de cara al nostre futur en comú, a allò que ara es coneix com a sinergies.

D'entrada ‒i fruit d'aquest acord‒ ja disposem d'una sala on poder dur a terme les nostres reunions ordinàries de Junta i on ‒a més‒ conservar els nostres arxius.

6 05 2015 01 1100x573Tanmateix, la nostra Biblioteca especialitzada en temes gastronòmics s'integra en la seva ja rica Biblioteca general, posant els nostre patrimoni a l'abast d'un més ampli espectre de públic. Celebrem que per fi els nostres llibres hagin trobat una ubicació adequada, sobretot aquest 2015, que ha estat declarat pel Govern l'Any de les Biblioteques.

I a partir del proper curs també hi programarem les nostres tradicionals xerrades gastronòmiques (d'entrada amb una cadència trimestral), seleccionant-les d'entre aquelles que més èxit hagin obtingut entre els nostres socis i simpatitzants des que les vàrem iniciar a Golferichs l'any 1998.

Festejament C.C.Ll. 01 550x412

Per festejar-ho, vàrem convidar el proppassat dia 9 de Juny ‒que era dimarts, a les 12 del migdia‒ tothom qui va voler venir.

Vàrem comptar a l'inestimable col·laboració d'en BLAI, l'encarregat de la gestió del bar del Centre, qui va disposar-ho tot convenientment.

Ens aplegàrem una munió de socis i simpatitzants, amics tots, als quals cal afegir alguns membres de la Junta Directiva del Centre, que aquell dia tenien reunió (no, no fou cap coincidència, ho teníem parlat).

Festejament C.C.Ll. 12 550x412Festejament C.C.Ll. 14 550x412

Les imatges parlen per sí soles. El nostre President va brindar tot desitjant el millor dels futurs pel Club i per tots els presents.

Festejament C.C.Ll. 11 1100x825

Si l'any passat va resultar un xic convuls pel que fa a aquest assumpte (vegeu Nova etapa), aquest 2015 ens obre les portes d'un nou període que ha de consolidar el Club encara més... camí del cinquantenari.