Casa Golferichs: 25 anys oberta als ciutadans

Golferichs 3 347x346

Ens mereixíem una festa!

S'ha commemorat aquest 2014 el 25è. aniversari de la conquesta popular de la Casa Golferichs per a usos ciutadans (com a ludoteca en els seus inicis) (vegeu article "+HISTÒRIA"). Ha estat ‒i continua sent-ho‒ un equipament molt necessari i a la vegada molt estimat per la gent dels seus barris, ja que s'ubica a cavall de l'Esquerra de l'Eixample i de Sant Antoni.

Si bé la història del nostre Club arrenca vint anys abans i les característiques de les nostres activitats fa que es duguin a terme majoritàriament en altres àmbits, no podem obviar el fet que l'actual panorama del Club és conseqüència de les Jornades sobre temes de Gastronomia i Hostaleria ‒la primera sessió de les quals fou el 19 d'Octubre de 1998‒, concebudes a partir de l'imbricació amb el Centre Cívic.

S'entén així la nostra satisfacció quan vàrem rebre la notícia de la celebració i, a la vegada, se'ns feia sentir que hi formem part i se'ns encoratjava a col·laborar.

Així doncs, la culminació d'una setmana farcida d'activitats fou la matinal del dissabte, 13 de Desembre, quan ens va venir a saludar el Regidor del Districte de l'Eixample, Il·lm. Sr. GERARD ARDANUY, encoratjant-nos a mantenir viu aquest esperit cívic i alhora lúdic.

Golferichs 25 00 1100x532

Amb la teatralització portada amb mestratge pels empàtics Eli Iranzo (en el paper de la mestressa de Can Golferichs) i Màrius Hernández, s'anaren succeint ‒i de vegades coincidint‒ les fites previstes:  les manifestacions de cultura popular, la participació dels talleristes del Centre, les actuacions musicals (clàssica i blues)... tot amanit per l'animació dels Always Drinking Marxing Band.

La nostra aportació a la festa fou una degustació d'una setzena de barres de torrons artesans de Severino Cortés 1910 (La Valenciana). S'oferiren a partir de quarts de dues del migdia, convergint amb el fi de festa. La proposta va reeixir força entre els assistents.

Golferichs 25 10 1100x712Golferichs 25 15 270x202Golferichs 25 16 270x202Golferichs 25 17 270x202Golferichs 25 20 270x202Una pregunta recurrent fou si n'érem nosaltres els elaboradors. La resposta no podia ser altra que l'habitual en aquests casos:  som el CLUB DE LA BONA TAULA i no de la Bona Cuina. Justament llavors el Màrius Hernández ens va definir com a bons vivants. No li poguérem negar, té tota la raó.

Només ens queda emplaçar-vos per a futurs aniversaris. A la taula i al llit, al primer crit... sempre que ens convidin, hi serem!