Ofimàtica

Ofimàtica 1 347x236

L'any 1973 el Club es comunicava bàsicament amb escrits fets a màquina.
Digueu-nos si no, com qualificaríeu el que s'explica (i documenta) en aquest article?

Hem de girar la memòria cap els tombants de segle. La moneda de curs legal era la pesseta. Va ser llavors quan el Club va rebre sengles aportacions de 500.000 pessetes en dos anys consecutius, el 26 d'Abril de 1999 i el 24 de Març de 2000.

L'ordenant era la companyia Gas Natural SDG, S.A., aquella d'on havia estat directiu el nostre amic JOAN ROVIRA.

En JOAN ROVIRA havia arribat al Club el 14 de Gener de 1985 (segons consta en el Registre de Socis) i, arran de la seva jubilació, havia anat implicant-se cada vegada més en l'esdevenir diari de l'associació. En aquells moments era el president de la Comissió d'Imatge i Comunicació.

Varen ser uns anys de canvis profunds en tots els sentits pel nostre Club i és molt probable que un dels artífexs de la seva continuïtat i d'allò que ara gaudim fos precisament en JOAN ROVIRA, a qui se li va retre un merescut homenatge en el Sopar de les Senyores 2012, tant per la feina realitzada en la dita Comissió com per aquestes importants aportacions econòmiques gestionades amb tant d'encert.

Una dada més ens permet cloure aquest escrit com cal. És fàcil transformar aquelles quantitats de pessetes a euros (6.000), però hem de considerar l'augment del cost de la vida... i ho hem calculat:  l'import resultant al moment actual (Febrer de 2012) és de 8.364 euros.

És o no és un fet singular i mereixedor d'agraïment el que acabeu de llegir?

Veieu tot seguit la reproducció dels documents acreditatius del que hem glossat.

Una factura (i el seu corresponent rebut) de fa més de quaranta anys, trobats als arxius del Club, ens han suggerit algunes reflexions que volem compartir amb aquest article.

Encara que sembli quelcom insignificant, hi ha aspectes que lliguen d'allò més amb els nostres dies. Fixeu-vos-hi en la data i en l'import.

Ofimàtica 2 1000x1254

La data (18 d'Agost) demostra que l'estiu no aturava la vida del Club, encara que no s'hi programin activitats a causa de les vacances generalitzades. Tanmateix l'estiu de 2010 fou aprofitat per bastir aquesta pàgina web i l'estiu següent fou quan el nostre facebook rebé totes les fotografies que fins llavors anàvem guardant en arxius digitals. Finalment, l'estiu de 2016 ha de servir per refer la composició de tots els articles de la web, per tal d'ajustar-los a la nova tecnologia adaptativa.

Pel que fa a l'import (11.300 pessetes) no us sembli poca cosa. Ve a ser, amb l'actualització del cost de la vida, encara més del que es va pagar a l'informàtic per la construcció i reserva de domini d'aquesta pàgina web.

Si l'any 1973 el Club es comunicava bàsicament amb escrits fets a màquina, en l'actualitat -i cada vegada més en el futur- els correus electrònics, l'Agenda de la nostra web i les notícies que anem publicant al nostre facebook són les eines que ja ens hem acostumat a fer servir.

I un parell de dades per acabar. A dia d'avui (Juny de 2016), la pàgina web del Club conté uns 330 articles i ha rebut milers de visites. Mentretant al facebook podeu veure prop de 10.000 fotografies repartides en gairebé 200 àlbums representatius de les activitats realitzades els darrers anys.

Feu-vos subscriptors de la web i seguidors del facebook, val la pena!