Temps era temps

Temps era temps 0 347x263

“A l'hora anunciada sempre es presentava un policia de paisà, donava un cop
d'ull i s'hi estava una estoneta."
Començarem dient que pels seus continguts i, sobre tot, per la documentació que s'hi mostra, aquest article podria haver estat incorporat en l'anomenat Els inicis, però hem considerat oportú fer-ne ressò a part per la peculiaritat del que s'hi explica.

Avui en dia, quan ens proposem fer una reunió del Club, tenim dues vies:  reunions ordinàries de la Junta (setmanals) o reunions extraordinàries.

En el primer dels casos ja tenim un dia i hora estipulats (dimarts, a les sis de la tarda) i un espai (ara per ara, a Golferichs).

En l'altre cas tenim la Junta Directiva Extraordinària per l'elecció del Gourmet Barceloní de l'Any o la Junta General Ordinària de caràcter anual, per exemple. Només ens cal triar les dates i horaris més convenients i aconseguir l'espai on celebrar-les.

Però quan el Club iniciava el seu camí això no era així. A continuació reproduïm uns documents històrics que tot seguit comentarem.

Començarem dient que pels seus continguts i, sobre tot, per la documentació que s'hi mostra, aquest article podria haver estat incorporat en el titulat Els inicis, però hem considerat oportú fer-ne ressò a part per la peculiaritat del que s'hi explica.

Avui en dia, quan ens proposem fer una reunió del Club, tenim dues vies:  reunions ordinàries de la Junta (gairebé setmanals) o reunions extraordinàries.

En el primer dels casos ja tenim un dia i hora estipulats (sovint dimarts, a les sis de la tarda) i un espai (sigui Golferichs, sigui el Centre Comarcal Lleidatà o allà on sigui que tinguem l'espai adient).

Ara bé, quan el Club iniciava el seu camí això no era així. A continuació reproduïm uns documents històrics que tot seguit comentarem.
Temps era temps 1a 550x756Temps era temps 1b 550x756
Sol·licitud -datada el 29 d'Octubre de 1968- (anvers i revers) per celebrar una reunió prèvia a la constitució del Club.
Temps era temps 2a 550x765Temps era temps 2b 550x765
Sol·licitud -datada l'1 de Març de 1969- (anvers i revers) per celebrar la reunió constituent.
Temps era temps 3a 550x765Temps era temps 3b 550x764

Sol·licitud -datada el 25 de Març de 1970- (anvers i revers) i rebut de pagament de taxes per celebrar la primera Junta General de socis.

Pot semblar, vist des dels nostres dies, una simple nosa burocràtica. Però la cosa anava molt més enllà, segons ens ho explica l'amic SALVADOR TIBAU, Secretari del Club d'aquells primers moments:

“A l'hora anunciada sempre es presentava un policia de paisà, donava un cop d'ull i s'hi estava una estoneta. Després marxava. Nosaltres li oferíem alguna coseta, però mai acceptava”.

El control que s'exercia sobre la societat no volia deixar cap racó fora del seu abast.

I no només les pertinentment anomenades reunions estaven subjectes a aquesta vigilància. També els altres actes on es pogués aplegar gent. Com ara les conferències:
Temps era temps 4a 550x757Temps era temps 4b 550x385

Sol·licitud -datada el 24 d'Abril de 1969 - i rebut de pagament de taxes per la primera conferència organitzada pel Club:  Los salmónidos en la cocina (vegeu Els butlletins: any 1969).

Com a cirereta us direm que aquelles 40 pessetes (15 de pòlisses + 25 de taxes) s'haurien de comptar ara com 5,20 euros. No cobriria el sou del policia observador ni tampoc seria cap dispendi desaforat pel Club, però tot s'ha de dir.

El que queda clar és que llavors les coses eren com eren. Temps era temps, que diu la cançó... això sí, els que ja havíem nascut érem més joves que ara, i aquest és un aspecte que sempre cal apreciar.