Hotel Avenida Palace

Hotel Avenida Palace 0 347x260

Històries d'un hotel barceloní.

Hotel Avenida Palace 1 550x301

Com ja s'explica en altres articles d'aquesta pàgina web (Els aniversaris i Gourmets Barcelonins nomenats pel Club), l'Acte d'Investidura del Gourmet Barceloní de l'Any s'instituí l'any 1970, primer aniversari del Club.

A més d'alguns restaurants (La Pérgola, Tres Molinos), per raons de capacitat i també ‒per què no dir-ho?‒ de sumptuositat, dit acte s'ha celebrat sovint en salons d'hotel; al llarg dels anys han estat diversos:  Majestic, NH CalderónAlimara...

Des de fa uns anys hem optat per l'Hotel Avenida Palace.

Hotel Avenida Palace 2 550x822Hotel Avenida Palace 3 550x309

L'Hotel Avenida Palace és un establiment hoteler de quatre estrelles, situat a la Gran Via de les Corts Catalanes, núms. 605-607 (a tocar del Passeig de Gràcia).

Fou inaugurat l'any 1952, arran de la celebració a Barcelona del Congrés Eucarístic Internacional, juntament amb l'Hotel Arycasa (ja tancat) i l'Hotel Condado.

Construït en l'estil neoclàssic de l'època, té nou plantes i 153 habitacions.

El 1998 fou totalment renovat.

Hotel Avenida Palace 4 550x366

El fet de ser molt cèntric el fa una residència molt buscada.

Entre els hostes il·lustres cal destacar-ne els components de The Beatles que, en ocasió del seu únic concert a Barcelona (dissabte, 3 de Juliol de 1965), hi feren nit a la seva suite.

A la fotografia els veiem amb un jove JOAN GASPART, la família del qual era la propietària de l'hotel.

Hotel Avenida Palace 5 550x412

L'estil arquitectònic de l'hotel és similar al dels dos edificis propers als xamfrans de la Gran Via amb el Passeig de Gràcia, la construcció dels quals ‒ben contemporània‒ emprà per darrera vegada la pedra de Montjuïc amb què s'havia bastit la ciutat des dels seus orígens.

A partir de llavors les pedreres de Montjuïc han romàs clausurades.

L'edificació d'aquesta illa (que comprèn, entre d'altres, els cinemes Comèdia o la seu de la Borsa de Barcelona) suposà la fi d'un vell projecte urbanitzador que pretenia mantenir unides dues illes de l'Eixample, des de la Gran Via fins al carrer del Consell de Cent.

L'any 2014 van culminar una nova modernització i, a més, van inaugurar una esplèndida terrassa, on es gaudeix d'unes vistes magnífiques.

Hotel Avenida Palace 6 550x366Hotel Avenida Palace 7 550x366Hotel Avenida Palace 8 550x367

I si no voleu esperar un cop l'any per assaborir la seva oferta gastronòmica, heu de saber que disposeu d'un apetitós menú tan a migdia com a la nit a un preu molt convenient (20 euros en el moment de redactar aquest article).

Bé, quan tornem a l'Hotel Avenida Palace per compartir la vetllada amb el Gourmet Barceloní de torn, segur que tindreu per tot plegat una nova mirada.

Gourmet 2014 028 550x412Gourmet 2015 038 550x412

I això no és un publireportatge (encara que us ho sembli, no sigueu malpensats!), la nostra intenció és donar a conèixer les petites històries que amaga la nostra ciutat. La suma de totes elles és el que configura la Història de Barcelona.