Banc dels Aliments de Barcelona

Banc dels Aliments 0 347x298

A càrrec de LLUÍS FATJÓ-VILAS, Director del Banc dels Aliments de Barcelona.

NOTA:  Activitat ja realitzada, pendent de ressenya.

El Banc dels Aliments de Barcelona commemora enguany el seu 30è. aniversari. Fou el primer de l'estat, només tres anys després de l'arribada de la idea a Europa (a París), una idea nascuda l'any 1966 a la ciutat nord-americana de Phoenix.

Banc dels Aliments 1 550x316

Està gestionat per una fundació privada benèfica independent, apolítica, aconfessional i sense afany de lucre. Tots els seus integrants són voluntaris. Té la seu en un local cedit per l'Ajuntament al barri de la Marina del Prat Vermell (districte de Sants-Montjuïc), des d'on gestionen tota la logística.

A l'igual que els bancs financers, que fan circular els diners que reben d'empreses i particulars, aquest Banc canalitza els aliments que tanmateix rep d'empreses i particulars i els distribueix a entitats. Una diferència de base és la gratuïtat que sempre impera en tots els processos d'aquesta organització.

El Banc dels Aliments lluita contra el malbaratament alimentari, aprofitant la sobreproducció, els productes retirats del mercat o els excedents de supermercats. També tenen un conveni amb Mercabarna i estan al cas de fires i altres esdeveniments puntuals. Ben populars són les seves campanyes ‒El Gran Recapte (s'endú la palma) o Cap nen sense bigoti, per exemple‒ que s'estenen al llarg de l'any en empreses o escoles. Finalment es beneficien dels ajuts d'un programa d'aliments de la Unió Europea.

Banc dels Aliments 3 550x244

Banc dels Aliments 2 550x244

Tot plegat es distribueix mitjançant entitats homologades, que són les que millor coneixen les necessitats de la població més propera. Es busca garantir una distribució justa. Malauradament, es calcula que només arriben a cobrir un 27% de les necessitats d'una família. Queda molta feina per fer si volem eradicar la fam més propera.

Banc dels Aliments 4 300x168Banc dels Aliments 5 300x168

Precisament hem volgut convidar el Banc dels Aliments a les nostres XX JORNADES SOBRE TEMES DE GASTRONOMIA I HOSTALERIA, per tal que protagonitzin la xerrada del mes de Novembre, quan acostumen a convocar el seu ja popular El Gran Recapte. El Club mostra la seva vessant solidària.

Per nosaltres serà un honor escoltar el seu Director, el Senyor LLUÍS FATJÓ-VILAS. Us oferim la possibilitat de conèixer millor qui són i què fan els voluntaris del Banc dels Aliments de Barcelona i, qui sap?, potser col·laborar-hi i tot.

Lloc:     Sala d'Actes de GOLFERICHS Centre Cívic
            Gran Via de les Corts Catalanes, 491  (xamfrà c/ Viladomat)

Data:    dimarts, 7 de Novembre de 2017

Hora:    18:30 hores

ENTRADA LLIURE. Aforament limitat. Cal recollir l'entrada 15 minuts abans de l'inici de la conferència. Recollida per ordre d'arribada.