Tast-taller de vermut DOS DÉUS

Vermut 0 347x347

Tast-taller de DOS DÉUS vermouth.

Què és el vermut? Segons el diccionari de l'I.E.C. és una “beguda aperitiva de tast amarg feta amb vi blanc aromatitzat amb donzell i altres substàncies”.

Vermut 1 129x550

I és així que d'una comarca de forta tradició vinícola ens arriba el nou vermut Dos Déus. Neix a la vila de Bellmunt del Priorat, concebut per l'empresa Cellers de Bellmunt del Priorat amb l'objectiu d'unir les receptes antigues amb els nous moments dels nostres temps.

El Dos Déus és un vermut amb destacades notes amargues, poc sucre, delicat buquet i característic color vermell-caramel, que revolucionarà el propi concepte de vermut.

Pot ser begut en els tradicionals aperitius o també ser protagonista dels còctels més suggeridors.

De producció limitada en la seva primera campanya, s'ha elaborat amb soleres molt petites, d'entre 3 i 5 anys, i envellit en bótes de xerès.

Conté herbes conegudes consuetudinàriament com a medicinals, de poders curatius comprovats i que protagonitzen nombroses llegendes ja des de l'Antiguitat Clàssica. Entre les principals volem citar el Dictam de Creta, l'Artemisa Pontica, la Satureja Hortensis i la Genciana.

Aquí us deixem amb una gràcil i original manera de promocionar-lo:  una refinada cançó a ritme de bossa nova del grup liderat per la cantautora Troffa Hamra (d'origen maltès, arribada a Barcelona fa pocs anys).

Vermut 2 1100x550

Tot i que la millor manera de fer-ho, és evident, és donant-lo a tastar, cosa que només es troba a l'abast d'aquells que hi tenen tota la confiança en el seu producte.

Tal vegada això és el que va esdevenir l'endemà del Dia de Reis a la cuina de Golferichs. Val a dir que aquesta activitat ha suposat l'estrena del Club pel que fa a l'utilització d'aquest relativament nou espai del Centre Cívic.

Dos Déus 15 550x309Dos Déus 16 550x309

Dos Déus 10 550x309

A l'hora assenyalada, tots cap amunt!

Ens esperaven les taules parades, on cada assistent tenia al seu davant tot el necessari pel taller a realitzar: diferents vasos, trossos de fruites, polsims d'herbes...

Fetes les oportunes presentacions, vàrem quedar en mans de la CLARA, la qual ‒de manera competent i entenedora, amb el suport de projeccions en pantalla‒ ens va anar explicant què és el vermut:  des de l'origen fins a les últimes modes, tot passant pels ingredients i el mode d'elaboració.

El taller va consistir en tastar les dues varietats de Dos Déus (l'una de més seca) i anar fent combinacions amb altres begudes (com ara gingebre o una cervesa belga d'abadia) o afegint-hi ingredients (taronja, aranja). La idea era que cadascú trobés el seu gust millor adaptat, a partir de conèixer l'influència dels diversos components del còctel.

Per fer boca ‒i com una bona mostra de sinergia ben entesa‒ teníem avellanes de Reus.

Dos Déus 13 1100x619

Encara que fou la primera experiència d'aquest tipus des de fa anys, l'èxit fou indubtable. A banda que es va arribar al límit d'aforament, alguns assistents ens deien que aquesta havia estat la millor activitat del Club que ells havien conegut.

No és ara el moment d'establir rànquings, sinó de pensar a repetir aquesta mena de tallers. Esperem que el nou local ens ofereixi la possibilitat de programar-los.

Només ens queda deixar constància del nostre agraïment a la bona gent dels Cellers de Bellmunt del Priorat per la seva gentilesa a l'hora d'oferir-nos aquest instructiu taller amb el seu vermut Dos Déus. Seguirem col·laborant en el futur, segur.