Món Sant Benet

Món Sant Benet 02 347x260

Sortida tècnica-cultural a MÓN SANT BENET.

Per començar, dues referències obligades:  el temps (esplèndid, com sempre) i l'assistència (prou nombrosa, tot i que encara ho podem millorar).

I un altre comentari previ:  entre els assistents hi comptàvem amb la senyora REMEI RIBAS “l'Àvia Remei” i el seu espòs (que l'endemà, Sant Narcís, celebrava el dia del seu sant), que gaudiren com tots de la jornada i, alhora, la feren més plaenta a les seves admiradores.

Som-hi doncs amb una breu ressenya del que va passar en aquesta nova Sortida Tècnica-Cultural corresponent a les XIII JORNADES SOBRE TEMES DE GASTRONOMIA I HOSTALERIA.

La puntual arribada al complex de destinació fou ben rebuda per part d'una instruïda i instructiva guia local que, com era previst, ens dugué de la mà per un Monestir ple d'història a vessar.  La visita s'inicià a l'església (construïda cap a finals dels segle XII), amb la seva cripta, on, a més d'unes entenedores explicacions, es pogué contemplar el primer dels audiovisuals que ens tenien preparats (un repàs d'Història de Catalunya).

Món Sant Benet 22 360x270Món Sant Benet 24 360x270Món Sant Benet 51 360x270

Tot seguit sortírem al suggeridor claustre, amb un munt de detalls a ser observats. Un descens amb giragonses ens feu arribar al celler on, còmodament instal·lats, contemplàrem el segon dels audiovisuals (en aquest cas, centrat en el segle XIV i el regnat de Pere III el Cerimoniós). Mig en broma, la qual cosa ja denota el bon ambient entre els expedicionaris, algú feu notar que fora bona idea que, precisament en aquest espai, s'oferís una copeta de vi als visitants.

La darrera part de la visita es desenvolupà en l'edifici on residien els monjos en l'època que serví d'escola d'art i com a retir del religiosos de Montserrat, Monestir del qual depengueren des de les acaballes del segle XVI. Un tercer audiovisual ens il·lustrà aquells temps.

Finalitzàrem l'itinerari a les galeries del migdia, bell resultat de la restauració feta per Puig i Cadafalch per encàrrec de la família del pintor Ramon Casas, quan es feren propietaris del recinte a l'inici del segle XX.

Món Sant Benet 57 550x412

Atapeïts pel que fa a la faç cultural, ens dirigírem tot seguit a la Fundació Alicia, on una altre ben alliçonada guia ens explicà què és i què fan en aquest centre de recerca innovador a nivell internacional, una iniciativa públic-privada que compta amb un Consell Assessor presidit pel xef Ferran Adrià i el cardiòleg Valentí Fuster.

Vàrem participar en un taller-demostració anomenat El sentit dels sentits, que demostra que quan mengem fem servir tots cinc sentits, i fins i tot un sisè que vindria a ser la combinació de tots els altres.

Una correcció:  tot i que teníem anunciada una visita a l'Hort de la Cuina, aquesta no es va produir perquè no era l'època de l'any més adient pels productes que s'hi conreen.

Satisfets pels coneixements adquirits, ens dirigírem en un breu trajecte a la veïna població de Navarcles. Val a dir que Món Sant Benet es localitza al terme municipal de Sant Fruitós de Bages.

A Navarcles s'hi troba Can Patoi, establiment centenari la reputació del qual es remunta a l'època dels cotxes de cavalls.

Món Sant Benet 72 1100x825

El dinar transcorregué en un ambient d'allò més cordial, no en va ja s'havia format un veritable grup d'amics. Un plat d'entrada comú per a tots, donà pas a un segon triat per cadascú, que majoritàriament fou bacallà, ben ponderat per tota una autoritat com és el cas de la nostra amiga Remei.

El brindis ritual, sense discursos, va tancar la brillant jornada.

Només quedava tornar cap a casa, d'una manera còmoda i ràpida, i confabular-nos per la propera activitat del Club... que ja en tenim unes quantes de programades.