Missa de Difunts 2017

Missa 2017 347x286  Missa en record de tots els socis i simpatitzants.

Fidels al nostre compromís de recordar i d'homenatjar tots els socis (amics) que ens han anat marcant el camí del Club i que ja no ens poden acompanyar en el dia a dia ‒si més no de manera palpable‒ ens hem tornat a citar en aquest acte emotiu. I enguany ho hem fet amb un canvi d'escenari.

Arran de la visita realitzada deu dies abans, va sorgir l'oportunitat de celebrar la nostra Missa de Difunts a la Basílica de la Mare de Déu de la Mercè. El seu rector consiliari, Mossèn JOAN MARTÍNEZ PORCELL es va mostrar molt ben disposat des del primer moment, tot i que per causa de malaltia (li desitgem una ràpida i total recuperació) va ser el Padre JORGE qui s'encarregà de l'ofici.

Malauradament, cada any que s'ens esmuny ens veiem obligats a incrementar la nòmina d'antecessors que passen a exercir el seu guiatge intangible. No ha estat diferent aquest darrer cicle, quan hem hagut de lamentar la pèrdua de...

- en MANUEL CARDEÑOSA GONZÁLEZ, membre destacat de l'anterior Junta Directiva i l'únic que quedava de nosaltres que encara era
  “de l'ofici” (com ell mateix deia, doncs havia estat maître del reputat Finisterre), la notícia de la mort del qual ens va sorprendre a tots
  el
27 de Desembre.
  Teniu més detalls en l'article que li vàrem dedicar per recordar-lo.
  I per acabar-ho d'adobar, ens vàrem assabentar en aquell mateix moment que la seva esposa, na ENRIQUETA MARÍN MARTÍNEZ ‒la
  nostra estimada ENRIQUETA‒ l'havia seguit només uns mesos més tard, l'11 de Maig.

Qui ens ho va fer avinent fou el seu fill JOSEP, qui vingué acompanyat de la seva gentil esposa.
  L'aflicció no es va duplicar, sinó que s'elevà al quadrat.

- na MARIA DOLORS BOADAS RIBAS, vídua d'en JOSEP LUIS MARUENDA, un dels socis més antics del Club i que l'havia precedit en set
  anys (Missa de Difunts 2010), el traspàs de la qual es produí el 10 de Febrer. Era la mestressa de la famosa cocteleria Boadas, que va
  obrir el
seu pare l'any 1933.
  L'actual gerent de l'establiment ‒gairebé un fill per ella‒ és en JERÓNIMO VAQUERO i va excusar la seva absència per un imponderable.

- en JOAN COLLELL i XIRAU, conegut per tots amb el seu nom artístic de PERE TÀPIES, qui fou, a més de cantant i col·laborador a ràdio
  i televisió, un gran gastrònom (i escriptor de llibres gastronòmics) i com a tal nomenat pel Club Gourmet Barceloní l'any 2003. La seva
  mort va esdevenir el 22 d'Abril.

- en GASPAR ESPUÑA i BERGA, fundador i president d'Estudis d'Hostaleria i Turisme, fou el nostre Gourmet Barceloní de l'any 2000. Ens
  va deixar el 29 d'Abril.

Una vintena de socis del Club ens aplegàrem ‒un vespre de castanyada‒ en un espai tan nostrat com és la Basílica de La Mercè* per tal de donar-nos l'escalfor íntima que tant ens convé en aquestes circumstàncies. Moltes gràcies a tots!

*  Pl. de la Mercè, 1.
    Metro:  Drassanes (L3)  o  Jaume I o Barceloneta (L4).
    Bus núms.  45 ‒ 59 ‒ 120 ‒ D20 ‒ H14 ‒ V13 ‒ V15 ‒ V17.
    Aparcaments:  Rodri (c/ Ample, 29), Catalina Graells Balaguer (c/ Ample, 1)
                          i Moll de la Fusta (Pg. Colom, 1).