Missa de Difunts 2016

Missa 2016 347x196  MISSA en record de tots els socis i simpatitzants.

En anunciar aquest acte dèiem que a l'inici de la transmissió del partit del Barça del proppassat 30 d'Abril, en Joaquim Maria Puyal adreçava a la audiència unes sentides paraules en record d'en Manel Vich (“la veu de l'Estadi”), la mort del qual s'havia produït justament el dia anterior. En la seva locució instava al Futbol Club Barcelona a “recordar un dia a l'any els consocis que ens han deixat”. Bé, nosaltres ‒insistíem‒, el Club de la Bona Taula, ja els hi portem un avantatge d'anys en aquesta mostra de sensibilitat social.

I si de sensibilitat parlem, Mossèn Jesús Sanz, Vicari Episcopal de Barcelona i rector de la Parròquia de Corpus Christi*, n'és tot un exemple. Per això hi vàrem tornar una vegada més.

Aquesta vegada vàrem haver de lamentar la marxa definitiva de quatre amics més:

- en JOAN PALLARÉS AVELINO, soci fundador, qui fou el primer Vicepresident del Club.
  Home de gran dinamisme, el seu afany de col·laboració fou fonamental per tal que hom pogués bastir de continguts històrics la nostra pàgina web. Sempre el recordarem agraïts.
  Ens deixà el 15 de Febrer.

- només una setmana després ‒exactament el 22 de Febrer‒ el seguí na MERCÈ GRAU MURILLO, sòcia molt activa, la presència de la qual era habitual en les nostres reunions setmanals de Junta. Se la troba a faltar.

- en MIQUEL PUJOL PUJOL era l'ànima d'Insígnies i Medalles Pujol, empresa de reputat prestigi en el seu àmbit i col·laboradora des de fa anys del Club, col·laboració que es manté gràcies al seus fills TERESA i JOSEP LLUÍS, a qui acompanyem en el dol.
  El senyor PUJOL era un bon amic.
  El seu òbit es produí el 27 d'Abril.

- na Ma.TERESA VENTURA CASSÀ, sòcia de feia molts i molts anys, amb la qual vàrem gaudir d'incomptables bons moments, ja que era persona de tracte fàcil i amable.
  El seu traspàs ‒que tingué lloc el 17 de Setembre‒ ens fou comunicat per la seva filla (i també consòcia) Ma. TERESA MORA VENTURA, amb qui compartim la tristesa.

I encara havíem passat per alt en NARCÍS MARTÍ, que l'any passat per aquestes dates (exactament el 30 d'Octubre de 2015) va deixar vídua la nostra benvolguda REMEI RIBAS ‒“l'Àvia Remei”‒, la qual va excusar telefònicament la seva assistència i ens va encomanar de representar-la.

És de justícia agrair la nombrosa presència de membres del Club, alguns dels quals no sovintejant la resta d'activitats (més lúdiques), per la qual cosa encara té més valor. I ja que enguany hem utilitzat un tema futbolístic, afegirem un símil més:  a l'igual que les tertúlies futbolístiques s'allarguen (abans i després) molt més que la durada del propi partit, també les rotllanes d'amics acabada la Missa cobren una importància cabdal en el desenvolupament d'aquest homenatge anual. Conforta observar-ho.

Tornem a les paraules d'en Puyal, quan deia que tot i la mort de tantes persones, el Club continua. I nosaltres afegim que qui sap si la seva absència no és un motor (ocult, amagat, íntim) que ens empeny a continuar. Potser sigui que continuar és el millor homenatge que els podem retre.

*  C/ Bailèn, 175  (xamfrà amb c/ Còrsega).
    Metro:  Verdaguer (L4 i L5).
    Bus núms. 20 ‒ 39 ‒ 45 ‒ 47 ‒ 55 ‒ H8.
    Aparcament:  c/ Bailèn, 192.