Sopar de les Senyores 2016

S.S. 2016 27 347x260

Hem tornat puntuals a la nostra cita amb Santa Àgata.

Aquest 2016 Santa Àgata va tornar a caure en divendres (com el 2010) i no vàrem desaprofitar l'oportunitat per fer coincidir el Sopar de les Senyores i la diada. Diada que ‒volem constatar‒ va resultar climatològicament benèvola.

És molt probable que a molts us causi estranyesa que en els temps que ara corren encara hi hagi una entitat que organitzi un homenatge a les seves sòcies i simpatitzants, fins i tot pot semblar carrincló. Vivim els temps de la correcció política (“totes i tots”, “ciutadans i ciutadanes”, “patates braves i patats braus”, ja m'enteneu), de la paritat i de les quotes en càrrecs públics... però ‒què voleu!‒ resulta que al Club som tradicionals, ens agrada mantenir aquelles tradicions boniques i de les quals no hem rebut mai cap queixa de cap dona. És més, la reinstauració del Sopar de les Senyores tingué lloc el 2010 a proposta d'una d'elles.

Una vegada més ‒com passa en qualsevol de les activitats que programem al cap de l'any‒ el nombre de dones superava amb escreix el d'homes. Concretament el va més que doblar (l'any passat inclús el va arribar a triplicar). Això és així perquè la masa social del Club és majoritàriament femenina; gairebé la totalitat dels homes que vénen (socis o no) ho fan acompanyant les seves respectives esposes, mentre que (al contrari) moltes dones sí que vénen elles per sí mateixes i soles o acompanyades de germanes o amigues.

Un altre tema és la seva escasa implicació en els quefers organitzatius del Club, cosa que ens portaria a analitzar aspectes sociològics pels quals no estem preparats.

S.S. 2016 02 550x412S.S. 2016 03 550x412S.S. 2016 04 550x412S.S. 2016 05 550x412S.S. 2016 07 550x412

Dit això, la celebració d'enguany va repetir l'escenari de l'anterior, l'hotel Atenea Barcelona, on vàrem tornar a gaudir d'unes instal·lacions adequades, del seu servei acurat... i d'una bona cuina!

Aquest fou el menú especial que ens brindaren:

- Copa de cava de benvinguda (acompanyada d'algunes patates xips i olives per anar fent boca), gentilesa de la casa.

- Entrant (a manera de pica-pica, a taula, per compartir):
  · encenalls de pernil ibèric amb pa amb tomàquet
  · montadito de cranc a la donostiarra
  · salmó curat a casa amb torradetes
  · carpaccio de vedella amb oli de pesto genovès i encenalls de parmesà
  · mini hamburgueses amb formatge brie i ceba cruixent
  · calamars a l'andalusa
  · croquetes de pernil fetes a casa
  · cloïsses al vapor amb pernil i pinyons

- El plat principal foren uns filets de llobarro sobre llit d'albergínia a la llenya i salseta suau d'anxoves.

- Per postres vàrem tenir un pastís de celebració dit Gold (bescuit gioconda amb toffee i glassa de xocolata blanca).

- El celler:
  · Ederra Crianza (D.O.Q. Rioja)
  · Sumarroca Blanc de Blancs (D.O. Penedès)
  · Sumarroca Brut Reserva (D.O. Cava)

- Aigües minerals i cafès.

S.S. 2016 47 1100x825

En acabat el sopar pròpiament dit, es va procedir a l'elecció per insaculació de l'alcaldessa 2016. La mà innocent fou la de l'ANNA Ma. GARCIA WEBERMANN, l'alcaldessa sortint. L'escollida va ser l'entranyable ASUNCIÓN RUZAFA, sòcia fidel i participativa des de fa ja uns quants anys. El President li va imposar la banda acreditativa i va entregar-li la vara de comandament, a més d'un bouquet de flors. I encara que només té un valor simbòlic, val a dir que va mostrar-se sorpresa i il·lusionada. Des d'ara i aquí li donem l'enhorabona i li desitgem un bon mandat!

S.S. 2016 34 270x202S.S. 2016 35 270x202S.S. 2016 39 270x202S.S. 2016 44 270x202

Per finalitzar l'acte, i com tenim pautat, totes les senyores van rebre el detall corresponent, que aquesta vegada fou una orquídea ben guarnida i uns bombons. Val a dir que els bombons també van arribar a mans (sense que serveixi de precedent) dels senyors.

En resum, una simpàtica vetllada que es va desenvolupar a cor què vols. El Club, és a dir, les persones que el comformem, anem fent camí. Un camí que, junts i ben avinguts, ens ha de portar cap el cinquantenari. Perseverem doncs!