Activitats dels anys '70

Anys 70 0 347x239

Uns records borrosos que volem preservar.

L'editorial del primer butlletí editat pel Club (el mateix any de la seva fundació, 1969) és tota una declaració de principis i d'objectius. S'hi pot llegir que la finalitat és la “divulgació de la gastronomia en general”.

Per aconseguir-ho van començar a organitzar tot un seguit d'actes i activitats, el fil de les quals podem resseguir en els successius butlletins anuals.

En aquest article hem volgut reproduir algunes fotografies pel seu alt valor històric-sentimental.

Anys 70 1 550x383Anys 70 2 550x383

Com es pot llegir en nota manuscrita en una d'elles, aquestes dues fotografies en color (i la de capçalera també) estan fetes l'any 1971, en un concurs de cambrers on es valoraven les seves maneres a l'hora de tenir els detalls a taula, servir el vi o pelar la fruita.

El jurat el componien (d'esquerra a dreta) els senyors ALBERT AYCART (vocal primer), JOAN PALLARÉS (vice-president) i MIQUEL SUBIRANA (president). També hi podem trobar els senyors JOSEP Ma. VELASCO (incorporat a la Junta Directiva l'any 1973 i que fou vice-president posteriorment) i RAMON PUIG (secretari).

Anys 70 3 1100x757 Aquesta altra fotografia, tot i ser en blanc i negre, correspon a un acte posterior (de l'11 d'Octubre de 1978, exactament). Es tracta d'una presentació de vermut amb bàrman. Hi és present l'aleshores president del Club, el senyor JOSEP ANTONI ABAD.

És de justícia fer esment que aquest material, i molt d'altre (més fotografies, els butlletins, programes de les celebracions dels Gourmets...), ha estat possible incorporar-lo a la pàgina web gràcies a la cura que n'ha tingut durant tots aquests anys i a les seves ganes de col·laborar d'avui en dia d'En JOAN PALLARÉS, Soci Fundador i primer vice-president.

D'altra banda, la recent recuperació dels arxius del Club que es conservaven a casa de l'enyorat SANTIAGO IMBERNÓN ens ha permès la documentació i redacció de varis articles més que s'endinsen en la nostra història. En concret, en aquest hem pogut afegir dues visites fetes aquells anys.
A la primera d'elles (6 de Juny de 1974), els membres del Club foren convidats pel Grup Agrolimen a un sopar a les instal·lacions de Masia Bach. Fins i tot els portaren en autocars de l'empresa. Per acabar d'adobar-ho el President d'aleshores, en JOSEP CANALIAS MONTADA rebé una placa commemorativa de mans del senyor LLUÍS CARULLA CANALS, President d'Agrolimen... i això fou notícia en premsa escrita! Realment el Club era llavors un grup fort en el sector.

Anys 70 4 550x444Anys 70 5 550x444Anys 70 6 550x392Anys 70 7 550x521

La segona (el 16 de Setembre també de 1974) fou tanmateix una altra invitació, en aquesta ocasió gaudiren d'una visita als cellers que Torres té a Vilafranca del Penedès i del subsegüent dinar. A la fotografia es pot comprovar el centenar d'afortunats que visqueren aquells moments feliços.

Anys 70 8 500x1028Anys 70 9 600x938Anys 70 10 1100x780